• Happy29

Danmark

Hej

Vi åker till danmark om 3 veckor jag min man o våra 3 barn 10, 8 och 3 år gamla. Min systers familj ska också resa med hon har barn i samma åldrar. Vi ska bo i Hanstholm, tror jag det hette, nära Skagen!
    Är det någon erfaren Danmarks mnniska här som kan ge oss lite tips på aktiviteter o allmänna tips.
    Vi åker färja från gtb.
    Är det långt till Legoland? Eller finns det roligare saker än legoland?
    vi stannar i 5 dagar!
    Ska man växla pengar hemma eller ska jag använda mitt visa?

• Svar på tråden Danmark
  • vackrastarflow

När ni är så långt norrut hade jag satsat på Fårup Sommerland istället för Legoland. Legoland ligger ca 3 timmar från där ni ska bo, så det är relativt långt borta.

• Mollan

Det är långt till Lehgoland därifrån! Men det finns ju mycket annat att göra, t ex Nordsjömuseet i Hirtshals, med sälshow och jätteakvarier.

Ålborg Zoo (har ej varit där själv).

Skagen är ju såklart jättefint. Ta er ut längst ut på spetsen och kolla in där haven möts. Missa inte Akvarellmuseet (kanske mest för er vuxna, men väl värt ett besök!).

Om ni ska ha självhushåll kan du gärna ta med lite mat, för det är svinaktigt dyrt i Danmark!

Trevlig resa!

• Mollan

Jag glömde svara på det där om pengarna. Det räcker att du har ditt VISA och behöver du lite kontanter kan du ju ta ut i en dansk uttagsautomat. Man kan inte betala med VISA i alla affärer, men oftast funkar det ju utmärkt.

• Kaisa Kavat

Hanstholm, där har jag vart... Det finns ett badland lite mindre men helt ok. Fin sandstrand. Även om det blåser kan man ligga o sola i sandbankerna.

Det finns ett krigsmuseeum med ett amunitionståg. Hur tråkigt som helst! Men mannen min var lyrisk.

Jag tycker om danmark!!

Kaisa

Svar på tråden Danmark