• Anonym (orolig)

Äter p-piller, men det kommer ingen mens...

Jag började äta p-piller för en månad sedan, började som man ska på mensens första dag.
    Nu skull mensen kommit, men imorgon ska jag börja med en nya karta igen, och någon mens finns inte i sikte. Har ingen som helst känsla i kroppen av att den är på g heller. Har någon varit med om detta?
    Försökte ringa till barnmorskemottagningen eller vad det heter där jag fick p-piller utskrivet, men det va ju naturligtvis stängt idag.

Ska jag började med den nya kartan imorgon trots att mensen ej kommit?
    Gravid är jag inte då jag inte haft sex sen förra mensen...

• Svar på tråden Äter p-piller, men det kommer ingen mens...
  • Anonym

tror inte det är nån fara, det står med som biverkning att det kan hoppa över ibland men om det gör det mer än en gång efter varandra så ska man kolla med gravtest. det skada ju aldrig att göra ändå om man är orolig för det.

Men jag har hört att det är många som ofta inte får mens alls när de äter p-piller

• Jess87

Kan ja fråga vilken sort du använder?
    Vissa sorter är ju så, att de minskar mensen.. och ibland kommer det inget alls.
    Jag åt samma piller som min syster ett tag, jag blödde som vanligt men hon kunde ha uppehåll i flera månader.

• Anonym (...)

Jag äter p-piller och jag har som "biverkning" att jag inte har någon mens.
    Så det är nog ingen fara!

• Anonym (orolig)
    Jess87 skrev 2009-05-22 17:57:28 följande:
    Kan ja fråga vilken sort du använder?Vissa sorter är ju så, att de minskar mensen.. och ibland kommer det inget alls.Jag åt samma piller som min syster ett tag, jag blödde som vanligt men hon kunde ha uppehåll i flera månader.
    jag äter Yaz, tror det är en ganska ny sort. Och det är bara 4 "sockerpiller" mot normalt 7.
  • Anonym (orolig)

Anonym (...) skrev 2009-05-22 18:26:23 följande:

Jag äter p-piller och jag har som "biverkning" att jag inte har någon mens.Så det är nog ingen fara!
    ok, skönt att höra att det kan blir så.
    ätit en annan sort tidigare i 10 år och då var det aldrig såhär. men har ni haft p-piller uppehåll i snart ett år.
  • Jess87

Ring barnmorskan endå tycker ja om du är orolig =) fast det behöver du nog inte vara! Som sagt, alla p-piller verkar ju vara olika från person till person :)

• skorpionen80

Ta ett graviditetstest för säkerhets skull.

• lyckligmamma2

jag äter också YAZ få se hur det blir .....

• Anonym

Hej lite sent att skriva kanske men hur har de gått för er som äter yaz. Kommer mensen? För min del brukar den göra de på piller 1, känns lite konstigt.

Hoppas på svar.

Svar på tråden Äter p-piller, men det kommer ingen mens...