kläder mot faktura?
någon som vet nån internetsida där man kan köpa barnkläder på faktura UTAN att behöva skriva in sitt personnummer?
tacksam för hjälp....
någon som vet nån internetsida där man kan köpa barnkläder på faktura UTAN att behöva skriva in sitt personnummer?
tacksam för hjälp....
Måste inte det anges vid faktura?
nä,vet ej...men varför så hemlig???????
nej då inte alltid..brukar räcka med adress men inte många som har...har fobi för mitt personnummer ute i cybervärlden haha
Jag tror inte du kan köpa mot faktura nånstans över huvudtaget utan att uppge personnummer. Det är ju företagets enda chans att få sina pengar genom att anmäla dig till kronofogdemyndigheten ifall du vägrar betala fakturan.
Med andra ord måste det företaget som inte kräver ett personnummer vara extremt korkade.
ja det kanske dom e haha..men visst finns dom
Det är inget "farligt" med att lämna ut personnumret. Gör du inte det - så kan du tyvärr inte beställa mot faktura.
Hittade ett företag där du kan undgå utlämning av personnummer mot fakura men då får du en straffavgift istället.
www.etikett.nu/start.htm
Vet du..Personnummer är inget hemligt iaf. Äger du en bil? I såna fall kan man ringa till vägverket å fråga efter pers.nummret.. Lätt som en plätt! Det har en polis sagt till mig då jag hade en olaglig kreditupplysning i mitt namn... Sorry om det kom OT..
men du vet väl att personnummer är en offentlig handling?
gå in på upplysnin.nu eller hur det nu vad bli medlem och du kan se allas personnummer. du behöver inte oroa dig för det. handla de kläder du vill ha istället :)
Mammut och Papput skrev 2009-05-22 20:30:48 följande:
herregud va alla håller på..jag bara frågade om någon visste...;)
vet väl att det mesta är offentligt om man vill ta reda på något inte det som va frågan lixom...
vi har en nätbutik som säljer mot faktura. det är ett MÅSTE att uppge personnr, först och främst kollas så att personnr stämmer med den folkbokförda adressen (så ingen beställer grejer i annans namn och påminnelsen skickas till någon annan).
för det andra vill ingen ha kunder som har betalningsanmärkningar och massa andra obetalda fakturor, och sånt ser man ju via personnr.
tror du kan vara lugn, och känns det helt fel att lämna ut personnr så betala med kort eller via bankgiro istället så slipper du ju uppge personnr.