• Ariel o Melodys Mom

Varning! Akta er för Svensk fondservice.

svenskfondservice.se/

Blev uppringda av dessa och de var extremt på. Jag kollade upp dem med min sambo och snackade på folk på Flashback.

De är i stort sett ett blufföretag som gör dåliga och oseriösa affärer med dina pensionspengar. Tar ut stora summor i betalning för detta.

Om de ringer dig så var smart och tacka NEJ!

• Svar på tråden Varning! Akta er för Svensk fondservice.
  • Sessan1985

Jag var osmart och tacade ja till detta, vet nu inte vad jag ska göra. Är det bara ett blufföretag? De kan ju snacka iaf och få det att låta så himla bra och säger att man är dum om man inte går med typ. Jag är så himla dålig på sådana här saker och är väl lättlurad så jag tackade ja =( får väl ringa och ångra mig nu då. Fan, jag som trodde att jag hade gjort något bra nu ju.

• Ord blind

Har ni tillstånd från Finansinspektionen?

Nej, Svensk Fondservice har inte tillstånd och står därför inte under Finansinspektionens tillsyn. Svensk Fondservice har 12 juni 2009 lämnat in en ansökan till finansinspektionen om att få bedriva diskretionär portföljförvaltning.

*källa: deras egna hemsida.

• hemmaekonomen

Det stämmer inte, Svensk Fondservice är ett värdepappersbolag som står under tillsyn av Finansinspektionen. Jag hittade ett pressmeddelande för den som är intresserad.

//hemmaekonomen
  • MatsAtari

Tycker inte det ser ut som ett bluff-företag.

Höga avgifter har dom, men det har alla värdepappersförvaltare.

• mamma hampus

De har ringt mig 2 ggr och jag har sagt nej båda gångerna,första gången jag sa nej efter en vecka fick jag ett brev av dem och de tackade för ett trevligt samtal och så var det en räkning med på 1000 kr men då ringde jag upp dem och berättade att jag gick inte med på något och jag tänker inte betala..Och de bad om ursäkt och jag behövde inte betala men sedan när de ringde andra gången så sa jag också nej och då kom det inget brev denna gång så man får ändå ha koll på vad som kan dyka upp.Även om man har NIX telefon så hjälper ju inte detta känns det som.

• carithal

Dom har ringt min gubbe många ggr om att dom har skickat en kod till han å sen ska han uppge koden till dom. Han har koden, men har inte uppgett den än.... Man vet ju inte vad man ska tro på när man läser om sånt här....

• Mineralvatten
    Ariel o Melodys Mom skrev 2009-05-22 20:36:04 följande:
    svenskfondservice.se/

Blev uppringda av dessa och de var extremt på. Jag kollade upp dem med min sambo och snackade på folk på Flashback.

De är i stort sett ett blufföretag som gör dåliga och oseriösa affärer med dina pensionspengar. Tar ut stora summor i betalning för detta.

Om de ringer dig så var smart och tacka NEJ!
    gå med i nix-reg?
  • brainpick

Ett tips: sköt ditt pensionssparande själv istället på sidan om i form av aktier och kanske någon gratis/lågkostnadsfond som exempelvis avanza zero/ spiltan investmentbolagfond

Aktietips: h&m, sca, skanska, investor, industrivärden, ratos etc

Svensk fondservice urholkar bara din pension och vill bara fylla sina egna fickor.

• danny02

Hej Har fått faktura från Avida finans att betala. Vet inte vad det är jag ska betala, jag har inte tecknat eller sagt ja till någon pensionssparande eller hjälp med det. jag har inte heller lämnat någon kod för dem, hur ska jag bli av med dem? på fakturan som kommer hotar de lämna den till inkasso och jag har ringt dem men får inga vettiga svar, bara att fakturan kommer från Svensk fondservice. please någon!

• Familjen Fri
    danny02 skrev 2014-01-02 12:05:49 följande:
    Hej Har fått faktura från Avida finans att betala. Vet inte vad det är jag ska betala, jag har inte tecknat eller sagt ja till någon pensionssparande eller hjälp med det. jag har inte heller lämnat någon kod för dem, hur ska jag bli av med dem? på fakturan som kommer hotar de lämna den till inkasso och jag har ringt dem men får inga vettiga svar, bara att fakturan kommer från Svensk fondservice. please någon!
    www.konsumentverket.se/lagar--regler/bluffar/varatjanst-du-inte-bestallt/

Svar på tråden Varning! Akta er för Svensk fondservice.