Hjälp! Vilken storlek på mina nya jeans ska jag välja?
Jag köpte ett par jeans på Vero Moda idag. Tunna, strechiga, stuprörsmodell, jag tror till och med att de kallades leggings, men jag KAN ha sett fel i stressen... Det är iallafall knapp och dragkedja på och sömmar och fickor så det är mer jeans än leggings...
Tog ett par i stl 32/29 och de satt perfekt. Jag har för mycket "flopp" på sidorna, alltså överblivet skinn och put på magen och floppet försvann rätt bra i den storleken, allt liksom jämnades ut. (De är lågt skurna)
Pratade med en expedit som sade att de säkert töjer sig lite och att jag borde prova en stl mindre, plus att de glipade lite i svanken.
Jag testade 32/28 och de fick jag igen utan problem och de satt bra - men! Floppet pöser över på ett icke vackert sätt....! Hon lovade till 99% att de skulle töja sig så att det skulle se bättre ut, men jag vette faan.... TÄNK OM det inte blir bättre? Linningen är inte hård, men jag vet inte om det skulle kunna ge med sig...
HJÄLP! Rätt upp och ner vill jag ta den större storleken, men hur irriterad blir man på att det pösar till sig sen...?? Jag köper nya jeans FÖR ATT jag har fått flopp och ser ut som jag gör med den mindre storleken i mina gamla jeans...
Mycket tacksam för hjälp!