• Alvi

Hjälp! Vilken storlek på mina nya jeans ska jag välja?

Jag köpte ett par jeans på Vero Moda idag. Tunna, strechiga, stuprörsmodell, jag tror till och med att de kallades leggings, men jag KAN ha sett fel i stressen... Det är iallafall knapp och dragkedja på och sömmar och fickor så det är mer jeans än leggings...

Tog ett par i stl 32/29 och de satt perfekt. Jag har för mycket "flopp" på sidorna, alltså överblivet skinn och put på magen och floppet försvann rätt bra i den storleken, allt liksom jämnades ut. (De är lågt skurna)

Pratade med en expedit som sade att de säkert töjer sig lite och att jag borde prova en stl mindre, plus att de glipade lite i svanken.

Jag testade 32/28 och de fick jag igen utan problem och de satt bra - men! Floppet pöser över på ett icke vackert sätt....! Hon lovade till 99% att de skulle töja sig så att det skulle se bättre ut, men jag vette faan.... TÄNK OM det inte blir bättre? Linningen är inte hård, men jag vet inte om det skulle kunna ge med sig...

HJÄLP! Rätt upp och ner vill jag ta den större storleken, men hur irriterad blir man på att det pösar till sig sen...?? Jag köper nya jeans FÖR ATT jag har fått flopp och ser ut som jag gör med den mindre storleken i mina gamla jeans...

Mycket tacksam för hjälp!

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Svar på tråden Hjälp! Vilken storlek på mina nya jeans ska jag välja?
  • Sweetycow

Svår fråga. Själv hade jag nog tagit de lite större, men jag har ju inte flopp så jag vet inte om man ska ta mitt råd...

• habibty81

Många jeans töjer ut sig med 1%. Vissa ännu mer. Mina jeansleggings (köpta på gina) har töjt ut sig rätt mycket.
    De är också i tunt jeanstyg.
    Har tom fått lov att sy in dem lite nu.

• MaddeMamman

ta de smala. då har du lite motivation att få bort floppet. de töjer sig ju dessutom

• Siabellon

förlåt att jag skrattar men flopp låter så himla roligt!

För att vara seriös skulle jag def ta de mindre. Stretch blir alltid större efter lite användning.
    Eller så tar du de större och blir det jättemycket töjning så kan du ju tumla dem en liten stund. Det gjorde jag med dotterns jeansleggings som jag köpte en strl för stor. De satt bra först men efter bara en timme på var de som pösjeans. Sen satt de perfa.

Jobbigt med flopp, jag vet! Har själv men under annat namn.

• Sue L

jag har jobbat med jeans i flera år och det vanligaste misstaget tjejer gör är att köpa för stora jeans. Jeansen ska absolut inte vara lagom när de är nya! Det blir bara massa fluff och häng typ under rumpan och så. Alla jeans töjer sig även de utan stretch. Tunna jeans med stretch töjer sig snabbare och ofta mer. Ta de mindre säger jag. Jag brukar själv köpa så små jag kan så länge jag kan knäppa dem (ska vara kämpigt) så blir de lagom.

• Angels Fall First

Ta dom mindre. För stora jeans är inte snyggt! och dom större blir med största sannorlikhet för stora.

People like you are the reason people like me need medication
  • SaraSara

Håller med om att du ska ta de mindre. Jag har själv en massa "flopp" och vet att det inte känns kul, men jeans töjer sig ganska snyggt.
    Helre lite flopp en kort period och sen att de sitter snyggt, än att de sitter snyggt en kort period och sen töjer sig och blir alldlees för säckiga.

• Alvi

Guuud så bra med FL!! Alla utom en har svarat att jag ska ta den mindre storleken - då kör jag på det! OCH använder det som en fin anledning att jobba bort floppet!

Siabellon: Jag är mycket nyfiken på vilket ord du har för overblivet och mycket oönskat pös på magen?!

• Siabellon
    Alvi skrev 2009-05-23 08:26:29 följande:
    Guuud så bra med FL!! Alla utom en har svarat att jag ska ta den mindre storleken - då kör jag på det! OCH använder det som en fin anledning att jobba bort floppet! Siabellon: Jag är mycket nyfiken på vilket ord du har för overblivet och mycket oönskat pös på magen?!
    Typ, "det där äckliga fläsket som pöser över som en stor jäkla vetebrödsdeg på jäsning" (OBS! t o m färgen stämmer!)

Men nu har jag börjat använda flopp! Mycket enklare att säga!
  • mrsqueen

Hej! Jobbar med jeans och jag skulle ha tagit dem mindre om dem är mjuka så kommer dem att töja sig!
    Antar att det är polyester i dem och stretch?
    Det gör att dem töjer sig. Var försiktig med skjölj medel i byxorna för det förstör dem och gör dem onödigt slappa. Sen är ju mitt bästa tips att inte ha så tunna byxor när man har lite "flopp" bättre med ett hårdare tyg.

• Alvi
    Siabellon: Haha... Ja, flopp är en smula enklare att säga, om man pratar ofta om det... Fläbb känns också som en rätt bra variant...!

mrsqeen: Vet inte vilket material det är, men jag hade dem i typ 1,5 timme nu på morogonen och jag tror absolut att jag har valt rätt, nu med den mnindre storleken...

Tack alla som svarar!
Svar på tråden Hjälp! Vilken storlek på mina nya jeans ska jag välja?