äggledarinflammation i samband med abort?
Hur vanligt är det att man får äggledarinflammation i samband med abort? Ni som fått det, har ni kunnat bli gravida senare i livet?
Hur vanligt är det att man får äggledarinflammation i samband med abort? Ni som fått det, har ni kunnat bli gravida senare i livet?
Jag har inte gjort abort men jag fick infektion i både livmoder och äggstockar efter en skrapning. Denna skrapning blev gjord efter ett missfall. Jag behandlades med två sorters antibiotika. Jag är inte steril nu i efterhand. Har blivit gravid efteråt. De sa till mig att om man behandlas med antibiotika ska man ej få några men av infektionen. Det är sällan man får problem att bli med barn efteråt.
ok skönt att höra det, men hur känns det när man får en sån inflammation?
Jag kände av min infektion första gången tre dagar efter min skrapning. Jag skulle gå på toaletten men hade så ont i mitten av magen att jag inte kunde sitta rak på toaletten. Mina tårar rann av smärta. Det var inte så att det sved när jag kissade. Det var mer så att det gjorde ont inuti. Det kändes som knivar som skar genom hela min kropp. Jag ringde dem som gjort skrapningen. De sa att jag var förstoppad. Jag fick lösande. Det hjälpte ej. De sa att man kunde ha ont efter skrapning. Tiden gick. Jag fick inte tillbaka min ork. Jag tog smärtstillande varje dag. Efter en vecka började jag jobba trots allt. Ingen trodde ju på min smärta. På jobbet får jag en störtblödning cirka 14 dagar efter skrapningen. Ringer KK. De säger att jag fått tillbaka min mens. Att allt är som det ska. Den natten blöder jag mer än jag gjort någonsin. På morgonen åker jag in akut. Jag kan knappt stå på benen. Då får jag min diagnos infektion i livmoder och äggstockar. Endometrit kallades det fint. Jag får antibiotika. De säger att jag kommer att kunna bli gravid igen. Det blir jag med.