• Gravidgrodan

Sämre hy efter graviditet och avslutad amning?

Är det någon annan som fått sämre hy efter att ni slutat amma? Min hy har verkligen blivit sämre efter att jag slutade att amma i februari. Fullt med finnar nästan hela tiden och inte bara i ansiktet (även om det är värst där) utan på hela kroppen. Värst är det inför mens. Är detta vanligt och i så fall är det något som kommer att bli bättre? Nån med erfarenhet?

• Svar på tråden Sämre hy efter graviditet och avslutad amning?
  • nuedetdax

Jepp samma här har aldrig haft så strålande vacker hy som när jag var gravid..buuhuu! Ammar 3ggr/ dagen och hyn ser hemsk ut!

• Gravidgrodan

Jag upplevde inte att min hy ändrades under den tid jag var gravid och inte heller under den tiden jag ammade, i nästan 10 månader (mååånga ggr per dag). Det var först efter att jag slutade amma och i samband med att jag fick min mens tillbaks (ca 8 månader efter förlossningen) som jag märkte att min hy ändrades, tyvärr till det värre. Hoppas verkligen att det är hormonerna och att det blir bättre efter en tid...så här är det inte kul att ha det :(

• kokos

Min hy har blivit extremt torr efter graviditeten. Nästan så det kliar i ansiktet

Svar på tråden Sämre hy efter graviditet och avslutad amning?