• Februarii

Jag har hittat en död "råtta" med långa, vassa tänder? Vad är det för djur?

Har sökt på google och hittat bilder på t ex bisamråtta och sork men ingen utav bilderna visar långa, vassa tänder? Vad kan det då tänkas vara?

• Svar på tråden Jag har hittat en död "råtta" med långa, vassa tänder? Vad är det för djur?
  • MammasälskadeMinna

är det ingen råtta då?

• Februarii
    MammasälskadeMinna skrev 2009-05-23 11:22:27 följande:
    är det ingen råtta då?
    Ska jag vara ärlig är så det min mamma som sett "råttan", men på hennes beskrivning är tänderna mer åt valross-hållet än åt kanin-hållet Tänderna på en råtta växer väl rakt? Kan ju iofs vara en råtta som inte skött sin tandhygien ordentligt, vet att tänderna kan börja växa åt sidorna då *funderar*.
  • lollisen

På din beskrivning, så låter det som en grizzlybäfver, de är skitfarliga och har sådana tänder som du beskriver. Få människor får chansen att se dessa skygga djur...

Nej, men allvarligt. Har ni hittat djuret i Sverige? Så finns det inte så många gnagare att välja på egentligen, sedan kan det vara som så att någon har släppt ut ett husdjur så att säga, som vanligtvis inte lever i Sverige.

• såffan

d va inte ett mårdjur då? inga gnagare har valrossliknande tänder...

Svar på tråden Jag har hittat en död "råtta" med långa, vassa tänder? Vad är det för djur?