Prisförslag på begagnad spjälsäng tack!
I helgen ska vi titta på en begagnad spjälsäng som vår arbetskamrat har. Enligt uppgift är den 3 år gammal och vi får köpa den, spjälsäng och täcke. Vad skulle ni ge på ett ungefär?
I helgen ska vi titta på en begagnad spjälsäng som vår arbetskamrat har. Enligt uppgift är den 3 år gammal och vi får köpa den, spjälsäng och täcke. Vad skulle ni ge på ett ungefär?
beror lite på nypriset hur fin den är hur mycket bitmärken den har tex...
vissa sängar kostar över 1000kr nya medans andra (sniglar från ikea) kostar 329:- nya...
kram J
Det är ju beroende på vart man bor (och därmed tillgång). Här i uppsala skulle jag inte ge mer än 300kr för en och då ska den vara i bra skick.
Skrev fel såg jag..alltså vi får köpa säng, täcke/filt (vet ej vad hon har) och madrass
Hej!
En kompis till mig ville sälja sin vanliga spjälsäng med madrass, 2 spjälskydd o mobil för 600 kr. Den var oanvänd o köpt i oktober.
Så högst 300 kr. O den ska absolut vara i lika toppskick som ny. (Alltså inte ranglig o ostadig) Lite bitmärken kan du nog får räkna med.
Men högst 300.
Kram
Vi köpte spjälsäng med tillbehör, komplett skötbord och barnstol att hänga på bordet i toppskick (ett år gammalt) för sammanlagt 500 kr.
vi ska köpa en (om det allt går som det ska) för 300 kr! använt till ett barn och nypris var runt 700
Såg på blocket.se en som säljer sin här i Luleå för 400:- och då följer madrass spjälskydd och hela kittet med!! Allt nytt och fräscht!!
jo glömde i affären tex babyproffsen så skulle denna säng med all säkerhet ha kostat över 3386:- med tillbehören som hon erbjöd till så det är skitbilligt!!
Det beror ju på skicket och vad den kostade från början.
Vi köpte en beg. IKEA Narvik för 500:-, den kostade ca 1500:- när den var ny för 2 år sedan.
Jag gav 250 kr för en spjälsäng med madrass och spjälskydd. Använd till ett barn och bitmärken som tillbehör. Slipade och målade den och den vart som ny
Ett litet tips bara....jag skulle rekommendera att köpa ny madrass till bebisen, eftersom den begagnade redan är tillplattad och inlegad. Inget som är farligt förstås och bebisar väger så lite så slitaget är inte sådär jättestort men det beror på hur länge madrassen är använd.
Ville själv satsa på ny madrass till min dotter, dels av hygieniska skäl och sen också av "sömntekniska" skäl. Man sover ju bättre på en mjuk och skön madrass än på en som är tillplattad och gropig. Varje minuts längre sömn är livsviktig hemma hos oss. De nya madrasserna på IKEA kostar ju inte så mycket och en madrass ska man ändå byta ut allteftersom. Barn "läcker" trots allt lite då och då och även om man har madrasskydd så kommer det ofta på sidan eller går igenom. Det är en viss skillnad i livslängd på resårmadrasser och "skummadrasser". Har köpt ny madrass till vår nästa bebis också, så vi använder inte samma som vår dotter har haft. Den är slängd och hon har fått en ny som är mer anpassad efter hennes nuvarande vikt och hon sover mycket bättre nu än hon gjorde på den gamla. En hel vetenskap det där.... men prata med de i affären om du är osäker.