• frollan

4månaders som testar rösten.. =)

Är det vanligt att 4 månaders barn testar rösten? Min son har börjat skrika och låta som fasen när han ligger och sprattlar, vanligt i denna utveklings fas?

• Svar på tråden 4månaders som testar rösten.. =)
  • sursocka

Lillen(4 månader och 1 vecka) ligger bredvid mig nu OCH de är LIV I LUCKAN från morgon till kväll. som en liten fågel försöker han gång på gång att söpräcka mina trumhinnor. DET ÄR UNDERBART!

• Josephine78

Det gör min flicka som är 4 ½ månad också, ibland undrar man om det är operasång här hemma haha.. Det skär i öronen ibland! Helt normalt skulle jag tro

Två prinsessor har jag - Bianca -02 och Linnéa -09
  • Amarone Classico

Japp, det är normalt

Min son höll på att ge en gammal dam en hjärtinfarkt på ICA när han var i den åldern och testade hur gällt han kunde skrika. Stackars damen som stod med ryggen mot oss hoppade högt

• Tant Herta

Om ett barni den åldern skriker e det för att ngt e fel! Inte sjutton testar ett spädbarn rösten, hur i hela friden kan ni tro det?

• Josephine78
    Amarone Classico skrev 2009-05-23 15:42:14 följande:
    Japp, det är normalt Min son höll på att ge en gammal dam en hjärtinfarkt på ICA när han var i den åldern och testade hur gällt han kunde skrika. Stackars damen som stod med ryggen mot oss hoppade högt
    haha haha, känner igen det där *fniss*
    Två prinsessor har jag - Bianca -02 och Linnéa -09
  • Livet e toppen
    Tant Herta skrev 2009-05-23 15:44:16 följande:
    Om ett barni den åldern skriker e det för att ngt e fel! Inte sjutton testar ett spädbarn rösten, hur i hela friden kan ni tro det?
    Om jag inte har missuppfattat tråden så handlar det väl inte om gråt? utan ett barn som pratar/skriker högt, så gör även min 4 månaders och de gjorde mina andra oxå i den åldern... helt normalt!
  • ThisIsMe
    Ojdå, vaknat på fel sida?
  • sursocka
    Håll dig till sandlådan och lämna de seriösa trådarna ifred.
  • frollan
    Haha, ok...

Nja, tror inte det är något fel på vår kille när han skriker och jollrar högt.
    Det är så underbart när han tar i från tårna och pratar på... =)

Ganska stor skillnad på att gråta och jollra (skrika)
  • Gravid2008

Ja min dotter började prata-jollra när hon var två månader. Ljuden har utvecklats både i styrka, röstläge ocvh vokalval.. Nu har hon börjat med ett ljud som kan krossa glas, shit vilka höga toner hon kan ta.

• Rulltrappa

haha, oh ja. folk brukar vända sig om och kolla vad som händer med det stackars barnet som gapar så högt - och ser mycket förvånade ut när de upptäcker att bebisen ser skitglad ut. :)

Svar på tråden 4månaders som testar rösten.. =)