• Anonym

undrar om vi har ett onormalt förhållande.

jag och min sambo har varit i hop i snart 3 år.
    Men på nåt sätt så är han "allt man kan önska att man aldrig någonsin fick"
    Men bara på ett plan. och det är när det hanlar om sex, romantik och komplimanger. Överallt läser och hör jag om att killar vill att det ska gå för tjejen. Min sambo har gett mig oralsex ca 5-6 ggr under hela vårt förhållande. Medans jag har givit honom det säkert 1000ggr.
    När har väl har gjort det så är det dåligt och han klagar på att han får ont i tungan. Har pillar heller aldrig på mig, han tar mig nästan aldrig mellan benen över huvudtaget. Utan sexet består av endast in och ut sen är det klart. Så har det alltid varit enda fråb början. Å han säger att han inte kan ändra sig.

Sen har vi det där med komplimanger, han har ALDRIG sagt att han tycker att jag är snygg eller sexig, det närmsta han kommit är att jag är söt. Vist jag är varken sexig eller snygg, men jag vill ju ändå att han ska tycka det. han säger att han inte kan se om folk är snygga eller inte, för det är inte viktigt.
    Om jag nån gång söker en komplimang tex säger att jag känner mig så äcklig och ful idag. Så säger han jaha det är väl dumt att du tycker så.
    Inte nåt om att han inte alls tycker att jag är äcklig.

Han är så himla konstig. Men jag vet att han älskar mig en massa, men endå så kan han inte ge mig andra komplimnager än "jag älskar dig"
    Å han ger mig inte något i sängen heller.
    Jag vill veta om det är normalt, ska det va så här. Han är även väldigt osexuell, för hans del så räcker det med sex en gång i månaden!

• Svar på tråden undrar om vi har ett onormalt förhållande.
  • hidden angel

låter väldigt egoistiskt... sådär ska det inte vara. man behöver få komplimanger o bekräftelse för att må bra... kan han inte ge dig det om inget annat så för din skull??

O att sex bara e "in o ut" låter ju inte rätt heller... det e så han vill ha det, men han måste ju se till dina behov oxå...

Ta han i kragen o prata om det o red ut det. bådas behov måste tillfredsställas i ett förhållande ju!

• Glad i hågen

Det finns väl inget som är normalt eller onormalt egentligen. Men ett är säkert och det är ju att man ska må bra i sitt förhållande. Gör man inte det så måste man ju ändra på det.
    Jag brukar få min kille att "vakna upp" av att be honom tänka i ombytta roller. Tänk om jag var mot dig som du är mot mig... Svara nästa gång som han, nää, jag får ont i tungan! Eller - om du gör på mig först så gör jag på dig sen.

Försök få honom att förstå att det är ett problem för dig. Kanske ni kan gå till en familjerådgivare för att prata om det. När man berättar något för en utomstående kan det plötsligt bli mycket klarare än när man har det för sig själv.

• Anonym

Trådstarten här igen.

han säger att han aldrig har varit bra på att ge komplimnager, så det handlar inte om mig. Och att man inte ska behöva ge några för man ska vara så pass stark i sig sjävl att kompimnager inte är nödvändigt.
    Jag ger honom komplimnager dagligen, men han säger att det inte spelar nån roll för honom om jag gör det eller inte.

Det med sexet har jag tagit upp en massa gånger, och nu ser han mig bara som tjatig. Han säger att det alltid blir så sent på kvällen så därför vill han inte. Men han skulle aldrig tänka sig att ha sex på morgonen heller, eller mitt på dan, för då har han ingen lust.
    Det har även hänt några gånger att han har somnat undertiden han pillar på mig. Sen fattar han inte att klitoris inte är en skraplott, även om jag har försökt få honom att göra lite annat!

• eyry

det låter ju som att han inte engagerar sig. om ni har ett normalt eller onormalt förhållande kan jag ju ej svara på. det viktigaste är ju att man ska vara nöjd och glad över vad man har. jag har inte de erfarenheterna, min sambo talar ofta om hur fin jag är ( även fast jag känner mig otroligt ofin ibland). han verkar inte förstå att du tar illa upp över att han inte engagrear sig det går ej att prata med honom?

• Anonym

Känner igen mig litegrann men det har blivit bättre.
    Han är inte heller så sexuell och lite pryd,säger man nåt dirty så håller han för öronen och tycker inte jag ska prata så.
    Prata prata prata är det enda råd jag kan ge,jag tvingar min kille att lyssna för jag behöver ochså ömhet och närhet.
    I början tyckte han det var fånigt att kramas och hålla handen men nu tillomed ger han spontana och håller mig gärna i handen.
    Jag har lärt honom att det är fint att visa känslor för den man lever med.
    När det gäller sexet så trodde han inte jag behövde få orgasm men jag tog med en dildo i sängen för att han skulle fatta och nu händer det att han använder den på mig.
    Jag menar är det bara han som ska få sitt! Nänänä!!
    Som sagt prata och visa och framförallt gör inget med honom som han inte skulle göra för dig!
    Lycka till!

• msblaise

kan du inte visa honom hur man ska göra då?
    säg att du vill pröva en sak,bind för hans ögon och led hans händer dit du vill ha dom??
    för det om något måste han tända på??
    eller på ditt eget sätt visa honom..det där var bara ett tips..
    qram på dig och lycka till!

• Liria

Det finns ju få saker som är så avtändande som dåligt självförtroende, så "jag känner mig äcklig och ful" är väl inte den bästa kommentaren om man fiskar efter komplimanger. Dessutom så finns det många killar som inte förstår den vinken.
    Däremot trycker jag inte att man ska tiga och lida i ett sånt förhållande. Kan man inte få gehör för så viktiga frågor som uppskattning och sex så tycker jag att man ska börja fundera på refrängen!

• Themis

Normalt eller inte tänker jag inte uttala mig om, men oavsett på vilken nivå man har en (sexuell) relation så måste ju båda få ut något positivt av den. Om du inte får dina känslomässiga och fysiska behov tillfredsställda och han inte vill lära sig något nytt, kompromissa eller inse problemet, ja då ser jag ingen annan lösning än att avsluta det hela innan du blir totalt deprimerad.

Sen tycker jag nog inte att man som kvinna ska fiska komplimanger genom att racka ner på sig själv, jag hade knappast blivit mer benägen att uppskatta en man om han gjorde så. Folk som tigger komplimanger framstår tyvärr oftast bara som sorgliga fall.

Vill man ha komplimanger och förstärkning från partnern dagligen så får man nog försöka hitta en man som fattar att det är viktigt och finner nöje i att uppvakta sin kvinna, för jag tror faktiskt inte att vissa män har anlag för det där med komplimanger överhuvudtaget. Vilket skulle bekräftas av tråden i forumet "allmänna diskussioner" med titeln "Saker han inte borde sagt" !!!

Lycka till i alla fall, men jag hoppas att du funderar på saken och väljer klokt. Ibland kan man lära gamla hundar sitta men ibland måste man våga släppa det man har för att hitta något bättre.

• Anonym

Trådstarten igen!

tack för alla svar. Det är sällan som jag fiskar efter komplimanger, men oftast när jag tänker på det är om vi ska iväg nån stanns och jag har sminkat mig, satt upp håret och klätt upp mig. Då skulle det kännas skönt att få höra att jag är fin. Men det kommer aldrig.

Jag har funderat en hel del på om vi är rätt för varandra. Om jag är för krävande. För han har ju inget emot att hålla handen, pussas och kramas öppet, han pussar mig alltid hejdå när han åker till jobbet (jag sover då).
    Å han gör en massa andra saker.
    Han är världens bästa på allt förutom sex och komplimanger.
    Och då är ju frågan om man bara ska acceptera det eller inte..

Men det verkar som om det inte är så många som är i samma sits!

• Envis

Ryck upp dig nu! Det du säger är ju att han älskar dig och är fin mot dig, men att han är stentråkig som just älskare. Du har ju blivit kär i honom för att han är en omtänksam man, men nu är du frustrerad över att ni har för lite och för tråkig sex. Men du skriver att du inte är sexig. Bli sexig då, det är bara att börja öva på att se kåt ut framför spegeln

Jag känner igen mig i att ha en man som är oromantisk och inte ger mig varken komplimanger eller rosor särskilt ofta, men sexuellt är han en höjdare på alla sätt. Mitt råd är att du lär dig att leva utan komplimanger och så håller jag med dem som skrivit att du får visa honom vad du vill att han skall göra och hur det går till.

Se till att ni kommer i säng tidigt och lura liksom på honom ett långt förspel som han knappt fattar att han deltar i. Onanera samtidigt som du håller hans hand ovanpå din eller nåt sånt. FIxa liksom orgasmen själv så att han får uppleva skillnaden mellan in/ut och njutning.

Svar på tråden undrar om vi har ett onormalt förhållande.