Låter bra, hoppas för din skull att det inte blir en tok-varm sommar, kan tänka mig att det kan bli lite jobbigt då...
Det verkar ju som att du följer en trend (barn som kommer tidigare och är större), så det kan ju verkligen bli intressant att se vad som händer denna gången. Jag har ju inte så mycket att jämföra med eftersom det är första, men det känns verkligen lite onödigt att behöva vänta in i det sista, hade ju föredragit om det ville dra igång av sig självt, men det ju tyvärr inte så mycket jag kan göra åt det :( Har inte fått göra någon tillväxtkontroll, frågade läkaren första gången vi var på NÄL (i torsdags) på överburenhetskontroll om de kunde uppskatta storleken, men det sa hon att hon inte kunde (genom Ultraljudet), men nu har båda läkarna vi träffat där, en barnmorska på NÄL och min barnmorska i Bohus (nej, lilla Alvhem har absolut ingen egen MVC, tyvärr) sagt att det inte kan vara en jättebebis med tanke på att min mage inte är tillräckligt stor, så de ligger risigt till allihopa om det inte stämmer :D
MVC fanns i Älvängen tidigare, men nu har de ju centraliserat MVC till Bohus för hela kommunen...men det är ju ingen jättesträcka att åka. Men som jag förstått det finns BVC i Skepplanda, så det är ju bra...