• Zina

Nån mer gravid i Ale kommun?

Väntar mitt 4:e barn, min 4:e flicka med bf 13/7. Bor i Ale Kommun, strax utanför Göteborg.
    Eftersom jag är omföderska får jag inte gå på nån föräldrautbildning genom mvc o det är svårt att hitta andra gravid som inte bor så långt bort att kanske umgås med under föräldraledigheten.'

Jag är 33 o maken 35, tjejerna här hemma är 7 år, 5 år och 4 år.

mamma till Emma 0201, Ida 0404, Maja 0505+bf 13/7
  • Svar på tråden Nån mer gravid i Ale kommun?
  • Kexets Alva

Hej Zina,

jag bor oxå i Ale och väntar mitt första barn vilken dag som helst. Har gått över tiden 2 veckor och hoppas att jag inte behöver vänta allt för länge....kul att det är fler "i området" som ska vara föräldraledig samtidgt :)

• Zina

Hej Hej!

Oj 2 veckor över, då snusar du bebis snart...va mysigt!
    Är det första barnet?

Var i kommunen bor du? vi bor i Nol

Lycka till!

• angiiie87

jag och killen bor i ale komun i bohus, vart bor du?

• Kexets Alva

Jag hoppas verkligen att det är dax snart....senast torsdag blir det igångsättning, men h*n verkar trivas bra där inne :)

Ja, det är första barnet....bor i Alvhem.

4 barn...då är du ganska väl förberedd på vad som komma ska :)

• Zina
    Kexets Alva skrev 2009-05-31 15:55:16 följande:
    Jag hoppas verkligen att det är dax snart....senast torsdag blir det igångsättning, men h*n verkar trivas bra där inne :) Ja, det är första barnet....bor i Alvhem. 4 barn...då är du ganska väl förberedd på vad som komma ska :)
    Va skönt att de sätter igång dig iaf o inte låter dig dra ännu mera på det. Är du uppe i 3v över på torsdag?

Ja, jo...jag vet ju vad som komma skall men ändå har varje gång varit annorlunda så man vet aldrig
  • Kexets Alva

Jo, det är bra att de sätter igång mig, man blir ju lite nojig att det ska bli en jättebebis :) Japp, 42:6 på torsdag...

Ja, det är klart, varje förlossning är unik...men allt känns bra än så länge med graviditeten eller?

• Zina
    Kexets Alva skrev 2009-05-31 18:18:38 följande:
    Jo, det är bra att de sätter igång mig, man blir ju lite nojig att det ska bli en jättebebis :) Japp, 42:6 på torsdag... Ja, det är klart, varje förlossning är unik...men allt känns bra än så länge med graviditeten eller?
    Absolut! älskar att vara gravid.

Min första kom 4dgr över, min andra 3dgr innan o min tredje 6 dagar innan så jag hoppas jag slipper övertid. De har kommit tidigare o varit större för varje barn.

Ja 3v över är inte nådigt. Helt onödigt känns det som. Men det verkar som din bebis trivs där inne..har du fått gjort tillväxtkontroll för att hålla koll så den inte blir för stor?

Har Alvhem eget MVC eller vart går man?
  • Kexets Alva

Låter bra, hoppas för din skull att det inte blir en tok-varm sommar, kan tänka mig att det kan bli lite jobbigt då...

Det verkar ju som att du följer en trend (barn som kommer tidigare och är större), så det kan ju verkligen bli intressant att se vad som händer denna gången. Jag har ju inte så mycket att jämföra med eftersom det är första, men det känns verkligen lite onödigt att behöva vänta in i det sista, hade ju föredragit om det ville dra igång av sig självt, men det ju tyvärr inte så mycket jag kan göra åt det :( Har inte fått göra någon tillväxtkontroll, frågade läkaren första gången vi var på NÄL (i torsdags) på överburenhetskontroll om de kunde uppskatta storleken, men det sa hon att hon inte kunde (genom Ultraljudet), men nu har båda läkarna vi träffat där, en barnmorska på NÄL och min barnmorska i Bohus (nej, lilla Alvhem har absolut ingen egen MVC, tyvärr) sagt att det inte kan vara en jättebebis med tanke på att min mage inte är tillräckligt stor, så de ligger risigt till allihopa om det inte stämmer :D

MVC fanns i Älvängen tidigare, men nu har de ju centraliserat MVC till Bohus för hela kommunen...men det är ju ingen jättesträcka att åka. Men som jag förstått det finns BVC i Skepplanda, så det är ju bra...

• Zina
    Kexets Alva: Ja ja gick i Älvängen med de två små men går nu i Bohus, verkar som alla i kommunen får gå där. Vilken bm har du? detta är min 3:e gång med Juanita. Tycker hon är kalasbra.
    Förrut fanns bvc i Nol men nu är det Älvängen som gäller för oss.

Ja då håller vi tummarna så bebisen är lagom storlek,
    Min senaste vägde nästan 4,3 6dgr innan så jag hade inte velat gå 3v över med henne
  • Kexets Alva

Hej,

Fick en pojk i måndags kväll, så nu är det fullt upp här hemma :) Blev igångsatt på måndag förmiddag..han vägde 4410 g så det var tur att jag slapp gå ända till torsdagen :D

Jag har haft Kristina som bm, hon har varit jättebra!

Svar på tråden Nån mer gravid i Ale kommun?