• 83an

Vax för överläpp och ögonbryn

Vilket vax är bäst att använda då man ska vaxa ansiktshår på tex överläpp och ögonbryn???

Har testat Veet Varm Wax till benen men det är ju inte till det användningsområdet (och det tycker jag inte alls har varit bra )

• Svar på tråden Vax för överläpp och ögonbryn
  • Mamma 2b

Veet suger. Provade en annan en gång som var mkt bättre.. grön förpackning, aloe vera, från kicks.
    Den rosa veet för ansiktet lämnar dig kleggig med vax som aldrig försvinner. Inget hår orkar den få med sig heller, helt värdelös.

• 83an

Mamman utan barn skrev 2009-05-23 19:51:12 följande:

Veet suger. Provade en annan en gång som var mkt bättre.. grön förpackning, aloe vera, från kicks. Den rosa veet för ansiktet lämnar dig kleggig med vax som aldrig försvinner. Inget hår orkar den få med sig heller, helt värdelös.
    Då ska jag inte inhandla den rosa heller.
    Tack för infon

Så tråkigt att lägga en massa pengar på olika produkter som inte funkar.
    Bättre att fråga runt här
  • Mamma 2b

Ja jag är faktiskt fortfarande sur, köper man ett vax för 50 spänn +, vill man inte ha gegga i fejan som inte går bort.

• 83an

Vet inte om det beror på vaxet eller remsorna när det handlar om hur korta hår man får med... (?)
    För jag menar jag testade lite på överläppen med det varmvaxet från Veet.
    Men det fick inte bort alls många strån (iofs var det inte för t ex överläpp men ändå).

Men det måste ju finnas vax för dessa områden.
    Är det annat vax då eller vad är det som gör att man får med håret då?

Är det skillnad på vax att ha i ansiktet jämfört med vax för benen?

• 83an

Mamman utan barn skrev 2009-05-23 19:51:12 följande:

Veet suger. Provade en annan en gång som var mkt bättre.. grön förpackning, aloe vera, från kicks. Den rosa veet för ansiktet lämnar dig kleggig med vax som aldrig försvinner. Inget hår orkar den få med sig heller, helt värdelös.
    Nu har jag varit på Åhléns och inhandlat vax.
    Jag köpte en grön förpackning med aloe vera. Det var 20 st remsor och typ 6 st våtservetter.
    Kan det vara den Du använt???

Men nu blev jag lite fundersam... ska vaxa överläppen. Och man ska ju dra mothårs... men hur blir det med färdiga remsor?
    Jag menar ska jag bara använda typ 1/3 av remsan och dra från läppen och upp?
    För inte kan jag använda en remsa att lägga över hela läppen och dra från den ena sidan till den andra????
  • Bittersweet2012
    83an skrev 2009-05-25 16:45:59 följande:
    Mamman utan barn skrev 2009-05-23 19:51:12 följande: Nu har jag varit på Åhléns och inhandlat vax. Jag köpte en grön förpackning med aloe vera. Det var 20 st remsor och typ 6 st våtservetter. Kan det vara den Du använt??? Men nu blev jag lite fundersam... ska vaxa överläppen. Och man ska ju dra mothårs... men hur blir det med färdiga remsor? Jag menar ska jag bara använda typ 1/3 av remsan och dra från läppen och upp? För inte kan jag använda en remsa att lägga över hela läppen och dra från den ena sidan till den andra????
    japp, du använder bara en del av remsa.
  • 83an
    Bittersweet2012 skrev 2009-05-25 16:51:05 följande:
    japp, du använder bara en del av remsa.
    Och drar från läppen och upp mot näsan???
  • Bittersweet2012
    83an skrev 2009-05-25 16:52:53 följande:
    Bittersweet2012 skrev 2009-05-25 16:51:05 följande: Och drar från läppen och upp mot näsan???
    Yes, håll hy vid munnen m fingret o dra åt sida lite så får du bättre effekt. Sen kan du använda andra delen av remsa för att ta bort hår på andra sida av överläpp
  • 83an

Så då var det gjort... har vaxat överläppen nu och det gick finfint.
    Fattar inte att jag betalat för att göra det på salong innan.

Nu köpte jag nåt märke som hette Silky Skin (eller nåt liknande).
    Det var 20 st remsor och till överläppen gick det endast åt 1

Så snacka om pengar att spara.
    Tror jag betalade 125:- när jag gjorde det på salong.
    Nu betalade jag 39:- för 20 remsor.

Ska ner och köpa en till fp ngn dag, så har man ett litet lager hemma...

• 83an
    Justess skrev 2009-05-25 18:54:40 följande:
    Någon som vaxat ögonbrynen?
    Bara på salong.
    Testade hemma med både varmvaxet och dessa men det funkar sådär.

Med remsorna var det svårt när man inte själv kletar på där man vill ha det.
    Svårt att göra fin form med raka remsor
    Och Veet Warm Wax tog inga hårstån alls
  • Mamma 2b
    83an skrev 2009-05-25 16:45:59 följande:
    Mamman utan barn skrev 2009-05-23 19:51:12 följande: Nu har jag varit på Åhléns och inhandlat vax. Jag köpte en grön förpackning med aloe vera. Det var 20 st remsor och typ 6 st våtservetter. Kan det vara den Du använt??? Men nu blev jag lite fundersam... ska vaxa överläppen. Och man ska ju dra mothårs... men hur blir det med färdiga remsor? Jag menar ska jag bara använda typ 1/3 av remsan och dra från läppen och upp? För inte kan jag använda en remsa att lägga över hela läppen och dra från den ena sidan till den andra????
    Tror det kan vara den. Du ska dra mothårs ja. Nej, du kan väl vika remsan lite?
  • 83an

Mamman utan barn skrev 2009-05-25 20:37:08 följande:

Tror det kan vara den. Du ska dra mothårs ja. Nej, du kan väl vika remsan lite?
    Det gick bra... behövde inte ens vika, funkade ändå...

Men fattar inte varför man inte kan tvätta bort resterna med vatten (???)
    Ska använda servetterna som följer eller barnolja.
  • Mamma 2b

Ja, det är ju så skönt med gegga i fejan som sagt. Veets vax hade jag i flera dagar efteråt. Inte så hett

• stiletto

veets vax går bort finfint med servetterna som följer med. Tyvärr så kan jag aldrig använda ett helt paket eftersom det är (i mitt tycke) för få servetter.

• 83an
    stiletto skrev 2009-05-25 21:19:45 följande:
    veets vax går bort finfint med servetterna som följer med. Tyvärr så kan jag aldrig använda ett helt paket eftersom det är (i mitt tycke) för få servetter.
    Men testa barnolja då
    Det stod på det vaxet jag köpte nu att man skulle använda servetterna eller barnolja.
    Värt att testa, så man kan använda hela paketet.
  • stiletto
    83an skrev 2009-05-25 21:31:35 följande:
    Men testa barnolja då Det stod på det vaxet jag köpte nu att man skulle använda servetterna eller barnolja. Värt att testa, så man kan använda hela paketet.
    ahh, att jag inte tänkt på det. Tack för tipset!
  • 83an
    stiletto skrev 2009-05-26 14:47:55 följande:
    ahh, att jag inte tänkt på det. Tack för tipset!
    Så lite så...
    Tråkigt att inte kunna använda hela förpackningen = slänga pengarna i sjön.
    Och det är dumt ju
Svar på tråden Vax för överläpp och ögonbryn