• 83an

Prickiga ben som aldrig ser släta ut

Är det ngn som har tips mot synliga hårsäckar?
    Jag har svarta hårstrån och mina ben ser aldrig släta ut
    Det är så tråkigt att de alltid är prickiga efter rakning.
    Har testat att vaxa själv hemma men det blev inget bra resultat för den tid det tog (för det var bra bökigt).

Men finns det inga andra små trix för att benen ska se släta ut???

• Svar på tråden Prickiga ben som aldrig ser släta ut
  • Max mamma

Kanske du kan vaxa isf att raka?
    Jag vet inte alls om det hjälper,men du kan ju prova.

• emeliev

kanske en sån maskin som drar ut håret funkar. inget kladd iaf. annars så vaxa på salong.

• 83an

Ja jag ska låna min mammas sån där maskin idag.
    Hoppas det blir bra resultat.
    För iså fall är det ju värt att lägga en 1000-lapp eller liknande på en.

Åker till Turkiet på onsdag och hade varit najs att ha släta ben

Men det är väl rätt dyrt att vaxa på salong eller?

• emeliev

det kostar ca 350:- för hela ben. iaf när jag gjorde sist.
    men det är nog biligare i turkiet. tror dom kan va rätt grym på sånt där. dom har väl mörka och ganska grova hårstrån många där. tror jag.

• 83an

Nu har jag kört me den där maskinen.... och jisses vilken smäääääääärta
    Fasiken vad ont det gjorde.
    Tyvärr tog den inte alla håren heller
    Men det är gör den säkert sen när man kört några ggr och alla är typ lika långa och tjocka.

Men jag vet i sjutton om det är värt att köpa en för flera hundra kronor.

• 83an
    emeliev skrev 2009-05-24 12:05:06 följande:
    det kostar ca 350:- för hela ben. iaf när jag gjorde sist.men det är nog biligare i turkiet. tror dom kan va rätt grym på sånt där. dom har väl mörka och ganska grova hårstrån många där. tror jag.
    Ja då skulle man ju haft kvar allt det odlade håret haha
    så de kunde vaxat där istället.

Men å andra sidan hade det varit rätt ofrächt att ta på sig badkläder första dagen och visa benen med den längden på hårstråna
  • Mymlan80
    83an skrev 2009-05-24 21:43:53 följande:
    Nu har jag kört me den där maskinen.... och jisses vilken smäääääääärta Fasiken vad ont det gjorde.Tyvärr tog den inte alla håren heller Men det är gör den säkert sen när man kört några ggr och alla är typ lika långa och tjocka.Men jag vet i sjutton om det är värt att köpa en för flera hundra kronor.
    Vid användning av epilator kan jag rekommendera 2 ipren och en varm dusch innan du startar.{#lang_emotions_wink}
    Liten BF 091119
  • Mymlan80
    Mymlan80 skrev 2009-05-24 21:48:11 följande:
    Eller Alvedon eftersom jag såg att du är gravid.
    Liten BF 091119
  • Ord blind
    Mymlan80 skrev 2009-05-24 21:48:11 följande:
    Vid användning av epilator kan jag rekommendera 2 ipren och en varm dusch innan du startar.
    Man lär sig dock att hantera smärtan efter man har kört med epilatorn vid bikinilinje och armhålor!

Annars rekomenderar jag TS att göra laserbehandlingar. Mycket effektivt, framförallt om du har mörka hår!
  • jajajaja
    83an skrev 2009-05-24 21:43:53 följande:
    Nu har jag kört me den där maskinen.... och jisses vilken smäääääääärta Fasiken vad ont det gjorde. Tyvärr tog den inte alla håren heller Men det är gör den säkert sen när man kört några ggr och alla är typ lika långa och tjocka. Men jag vet i sjutton om det är värt att köpa en för flera hundra kronor.
    Man vänjer sig. Jag tycker inte alls det gör ont nu mer. Har man för långt hår på benen så gör det mer ont.
  • 83an
    Mymlan80 skrev 2009-05-24 21:53:12 följande:
    Eller Alvedon eftersom jag såg att du är gravid.
    Kanske ska testa detta nästa gång... men jag är INTE gravid!!!!
    Inte vad jag vet iaf
  • 83an
    83an skrev 2009-05-25 07:38:57 följande:
    Kanske ska testa detta nästa gång... men jag är INTE gravid!!!!Inte vad jag vet iaf
    Eller Du menade kanske Mymlan80????
    Ahhhh, blev lite rädd där ett tag
  • 83an
    jajajaja skrev 2009-05-24 22:49:58 följande:
    Man vänjer sig. Jag tycker inte alls det gör ont nu mer. Har man för långt hår på benen så gör det mer ont.
    Nä det är väl så kanske...
    För min mamma skrattade åt mig igår när jag ringde och sa:
    Det här går ju inte, det gör så jäkla ont, jag dör av smärta

Då sa hon oxå att hon tyckte det gjort lite ont i början men inte nu.

Så jag får väl ge det ett försök till
  • 83an

Men är det ngn som vet hur länga håret ska vara för att den ska ta dem???

Och sen igår när jag körde så hoppas jag att jag körde åt rätt håll.
    Ska man köra mothårs????
    Och kör ni bara på ett litet område i taget, fram och tillbaka på det stället, tills det är "rent" och sen byter ställe?

Eller kör ni fram och tillbaka nerifrån och upp till håret är borta?

Och en sak till... kör ni _fram och tillbaka_ eller bara fram och sen lyfter, fram och sen lyfter?
    Om ni hänger med vad jag menar

• LeWi

Som andra säger, det gör mest ont första gången. Man vänjer sig

Jag kör på ett ställe fram och tillbaka, fram och tillbaka, tills det känns "rent". Sen vidare till nästa område. För att undvika röda prickar efter kan man smörja med liite balsam. Om man vill förebygga inflammation så bör man sprita av maskinen (ev även ytan man ska epilera innan man drar igång).
    Min har ju några år på nacken nu men den plockar hårstrån som är ca 2-3mm och större.
    Glöm inte att du kommer behöva skrubba benen lite oftare bara - de strån som växer tillbaka kommer vara mjukare än stubben efter rakning och de lyckas inte alltid tränga igenom huden ordentligt - Skrubba ordentligt så du slipper invuxna hårstrån
    Lycka till!

I reject your reality and substitute my own.
  • melonpuss

epilera regelbundet så kommer håret sluta växa eller iaf växa betydligt långsammare och då tror jag att "prickarna" kommer synas mindre. så har det iaf blivit på mina ben på vissa ställen, men jag har inte använt den regeblundet så det kunde varit bättre. det som är bra med epilatorn är att du inte behöver spara ut håret utan du kan köra när du börjat få stubb, precis som med rakhyvel. nackdelen med min epilator är att det är svårt att få bort de tunna ljusa håren, något som vaxet alltid tar bort.

• jajajaja
    83an skrev 2009-05-25 07:45:03 följande:
    Men är det ngn som vet hur länga håret ska vara för att den ska ta dem??? Och sen igår när jag körde så hoppas jag att jag körde åt rätt håll. Ska man köra mothårs???? Och kör ni bara på ett litet område i taget, fram och tillbaka på det stället, tills det är "rent" och sen byter ställe? Eller kör ni fram och tillbaka nerifrån och upp till håret är borta? Och en sak till... kör ni _fram och tillbaka_ eller bara fram och sen lyfter, fram och sen lyfter? Om ni hänger med vad jag menar
    Prova dig fram. Jag kör redan efter 2 dagars stubb, det fungerar med min epilator. Som sagt, vänta inte tills håret är 1cm, DÅ gör det ont.
  • leijha

Pröva peela benen så att du inte får inåtväxta hårstrån.

• Heranell

Epilator funkar bra tycker jag, men det känns aldrig lika slätt som efter vaxning (på salong). Varför vet jag inte. Sen får man lätt inåtväxta hårstrån, ett j-a gissel för får man inte ut stråna blir det röda bluppar som aldrig försvinner sen.

Svar på tråden Prickiga ben som aldrig ser släta ut