• phridan

Eftersändning av post har ej fungerat, vilka är det som måste få min nya adress?!?!?!? HJÄLP!

Hej älskade medsystrar (och övriga!)

Jag och min familj har flyttat men tyvärr så har inte Eftersändningen av posten fungerat!!!

Inga räkningar alls har vi fått !Förutom hyran då ... (samt elen som är gemensam i föreninen...)

Vilka är det som jag skall kontakta för att be om räkning (har tf. hjärnstopp)
    Följande har jag kontaktat:
    * CSN
    * Radiotjänst
    * Bilförsäkring
    * A-kassan
    * Banken

Kommer ni på några fler som jag borde fått räkning ifrån ? :)

MYCKET tacksam för er hjälp!
    /Frida!

• Svar på tråden Eftersändning av post har ej fungerat, vilka är det som måste få min nya adress?!?!?!? HJÄLP!
  • LJ87

så gjorde mitt också.. o ja ringde då till folkbokföringen (tror de va till skatteverket) o då skickad de en ny lapp som jag skulle fylla i.. för tydligen så funkade inte eftersändnigen så de inte fått in någon ny adress där jag var folkbokförd... ring också till adressändring så skickar de en påminnelse till posten.. det är ju trots allt en tjänst du betalat för o då ska de fungera...

• Felicia6

Jag hade först ringt posten och frågat där.. Om det visar sig där att dom inte fått in att du gjort en adressändring med eftersändning så hade jag ringt dom som har hand om det och frågat varför tusan inte det fungerar då du har betalt för det och sett till så dom har fixat det fort som sjutton

Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Suck och suck

Reklamera också eftersändningen. SÅ ni får tillbaka pengarna. Det gjorde jag. Jag skrev ett ilsket brev till posten och fick tillbaka allt jag betalat för eftersändningen.

• buffybus

eftersändningen SKA ju bara funka alltså.. tycker absolut du ska ringa posten o kolla upp detta.. kolla även med citymail om ni har dem där ni bor?

själv jobbar jag på citymail iallafall

André ska bli storebror i Juli-09
  • phridan

SORRY !
    Skall vara mer tydligen känner jag

Det är så att vi flyttade för 1 år sedan.
    och då gjorde jag en flyttanmälan, som jag skickade till skatteverket, fick sen reda på att den inte fungerat (via min bank, efter 4 månader)
    Då gjorde jag samma sak igen... (och förra månader så händer samma sak på banken, dem hävdar att enl. uppgifter så står vi kvar på förra adressen!)

Då går jag personlingen in på skatteverket och ber att få ändra våra uppgifter...

Eftersom att det precis gått över 1 år med eftersändingen, så har våran post nu slutat att komma !

Felet är skatteverkets, iaf till de statliga tycker jag , så jag kommer att kontakta dem med klagomål givetvis.

Men nu till det viktiga (för räknignarna skall strax betalas!)
    Vilka har jag kvar att kontakta ? :)

• Felicia6

Beror ju på vilka räkningar du har

El, hyra, vatten, försäkring (hem, person, barn, bil osv), tv-licens, telefon, bredband,tv, tidningar du prenumerar på, bilskatt, csn, bank, förskola, fack-akassa, hmmm... kommer nog inte på så mkt mer

Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • phridan
    Felicia6 skrev 2009-05-23 22:39:54 följande:
    Beror ju på vilka räkningar du har El, hyra, vatten, försäkring (hem, person, barn, bil osv), tv-licens, telefon, bredband,tv, tidningar du prenumerar på, bilskatt, csn, bank, förskola, fack-akassa, hmmm... kommer nog inte på så mkt mer
    Haha.. vilken radda ! Shit.. då ska vi se:
    EL =Klart
    Hyra= Klart
    Vatten= ingår i hyran
    Försäkring= Klart (autogiro, men kontaktar iaf)
    TV-licens= Klart
    Telefon= Klart
    Bredband&TV =Ingår i hyran
    Tidningar= pren inte på någon.
    CSN = Klart
    Band= Klart
    A-kassa= Klart.

Bilskatt !?!? Hmm.. vart anmäler jag det?
    Kan man veta när den skall vara betalad hmm.. Har 354 som siffror..
Svar på tråden Eftersändning av post har ej fungerat, vilka är det som måste få min nya adress?!?!?!? HJÄLP!