• frítz76

Spindlar

Någon som har ett bra tips hur man får bort eller i alla fall minskar antalet spindlar kring hus/trädgård. Där vi bor har vi överdrivet mycket spindlar tycker vi av onormal stor storlek om man ser med svenska ögon. En del ser ut som riktiga fågelspindlar men är typ 3 cm i kroppen plus ben. Ogillar dessa varelser....

• Svar på tråden Spindlar
  • södertälje

Jag gillar spindlarna,har ett gäng ute och inne,innomhus har jag 3 som jag vaktar noga så att dom inte åker in i damsugaren.Dom käkar upp ohyra som man kan få inomhus typ silverfiskar,myror osv,hörde någonstans ifrån att ett friskt hus ska ha ett par spindlar.
    Samma sak ute dom gör ju inget annat än att käka upp flugor,mygg och andra saker man vill slippa.Har ett par riktigt stora vargspindlar i växthuset finns säker en massa smaskiga odjur där som blir feta på.

• Trynträ

Försök minimera antalet buskar nära huset och håll efter med dammsugaren inomhus. Ju oftare man dammsuger desto mindre spindlar. Fukt drar också åt sig spindlar så ju torrare källare desto bättre.

Tvärtemot södertälje ovan så har jag hört att mycket spindlar inne kan bero på att huset har fuktproblem eftersom ohyra dras till fukt och spindlar dras till ohyra.

Ju längre söderut man bor desto större spindlar finns det. Låter nästan som ni har kärrspindlar om ni har så stora för de kan bli riktigt ruggiga. Huuu!!!

Har man väldiga besvär kan man säkert prova att ringa anticimex.

• Trynträ
    södertälje skrev 2009-05-24 18:53:17 följande:
    Jag sa att ett par spindlar är bra att ha som husspindlar
    Fast tycker man spindlar är otäcka så vill man inte ens ha det. Jag har hellre flugor än spindlar i mitt hus. Hehe.
  • frítz76

Fuktproblem har vi inte då vi testat vårt hus nyligen. Var i växthuset vi först upptäckte spindlarna men det är borta nu. Vi har däremot lite fuktig jord i vår omgivning. Otäcka är de då.

• emme 86

Man brukar väl säga att spindlar betyder på att huset är friskt o att möss betyder att de inte finns någon mögel?
    Dock finns de inget som ja avskyr så mycket som spindlar, var o kollade på ett hus för 1vecka sedan o har vart osäker på de pga att det kom fram en gigantisk vråläcklig spindel när vi lyft på ett brunnslock för att kika. :-/
    Men de blir nog de huset ändå, jag får undvika brunnen o i värsta fall anlita anticimex för att utrota odjuren!

• frítz76

Inte titta på vårt hus utan att säga något va? asg...

Svar på tråden Spindlar