Reseledarutbildning
Jag pluggar just nu för att läsa upp gymnasiebetygen. Läser 100% på distans, och jag måste erkänna att det är rätt så värdelöst. Sitter instängd i en lägenhet mest hela dagarna och känner att det bara inte går mer.
Har precis tagit mig ur ett skitförhållande och känner att jag inte orkar med något av vad relationer heter. Barnlägntan finns så klart kvar, lika stark som innan, men det är inget jag känner är akut. Jag kan ju fortfarande planera, men kanske skjuta upp det lite på framtiden
Jag har funderat på att gå en reseledarutbildning. Det skulle vara helt underbart att komma iväg, långt hemifrån, träffa nytt folk, uppleva nya kulturer och samtidigt göra något produktivt.
Vilket är ca pris på en reseledarutbildning?
Vilken är att rekommendera?
Är det lätt att få jobb efteråt? Jag kommer säkert att ha hunnit fylla 23. Jag har körkort samt har tidigare erfarenhet av serviceyrken. Dock inte inom just resebranchen.
Hur bor man under utbildningen?
Hur klarar man sig ekonomiskt? Har man studiemedel från csn eller bekostar man uppehälle med sparade pengar?
Hur länge brukar utbildningen vara?
Krävs det att man har godkända betyg från gymnasiet?
Jag är medveten om att lönen som reseledare inte är den bästa, men hur mycket har man normalt sett att röra sig med varje månad? Räcker de pengarna?
Hoppas att någon har lite svar på mina funderingar.