• Good Sina

Falukorv i fläskpannkaka..??

Jag älskar fläskpannkaka,.. Men både fläsk o bacon kan vara dyrt i våra små bytiker i byn..
    E de någon som provat att ha falukorv i ist..?
    Hade tänkt sära korven i tunna skivor och sen delar skivorna i 4-6 små bitar typ.. Steka upp dem lite innan de slängs i braspannan..
    Eller det skulle kanske bli helt konstigt då..?

• Svar på tråden Falukorv i fläskpannkaka..??
  • Mammut och Papput

Det går säkert bra! Jag hittade ett recept på pizza-pannkaka en gång. Gjorde vanlig pannkaka och sedan skulle man he på riven ost och skinka och lök. Det var inte så gott men... =)

Nu gör jag bara Pannkaka med bär i. Blåbär, hallon, björnbär och/eller rabarber.

Har btw upptäckt att bacontärningar är väldigt lättstekt. Vi är så snåla att vi köper Euroshoppers också (de är tillverkade i samma land som ICAs), tre förpackningar för 20 kr. Gott =)

• Good Sina

Jo man får kanske testa då.. hihi.
    Oja här handlas det mycket Euroshoppers.. Pasta, pommes, kex och mera.. Har aldrig stött på dåliga euroshopper produkter.. Klart man vill sparar lite på de pengar man har..

Mammut och Papput skrev 2009-05-24 18:52:23 följande:

Det går säkert bra! Jag hittade ett recept på pizza-pannkaka en gång. Gjorde vanlig pannkaka och sedan skulle man he på riven ost och skinka och lök. Det var inte så gott men... =)Nu gör jag bara Pannkaka med bär i. Blåbär, hallon, björnbär och/eller rabarber.Har btw upptäckt att bacontärningar är väldigt lättstekt. Vi är så snåla att vi köper Euroshoppers också (de är tillverkade i samma land som ICAs), tre förpackningar för 20 kr. Gott =)
  • Mammut och Papput

Good Sina skrev 2009-05-24 18:55:58 följande:

Jo man får kanske testa då.. hihi. Oja här handlas det mycket Euroshoppers.. Pasta, pommes, kex och mera.. Har aldrig stött på dåliga euroshopper produkter.. Klart man vill sparar lite på de pengar man har.. Mammut och Papput skrev 2009-05-24 18:52:23 följande:
    Euroshoppers chocolate chip cookies. Godare och mer prisvärt får man leta efter.
  • bubele

både falu- och varmkorv funkar finfint i ugnspannkaka (mitt barn gillar inte fläskpannkaka )

• Good Sina

Haha.. precis dom jag gillar med..
    Man får inte va dum o ge dubbelt så mkt för sånt som e lika gott från Euroshopper.. =)

Mammut och Papput skrev 2009-05-24 18:58:03 följande:

Good Sina skrev 2009-05-24 18:55:58 följande:
    Euroshoppers chocolate chip cookies. Godare och mer prisvärt får man leta efter.
  • Good Sina

Ok.
    Jo jag märkte att min son hade lite svårt att tugga bitarna när jag hade fläsk i.. Så det kan ju vara mer "barnvänligt" med korv i ist.. =)

fajga skrev 2009-05-24 18:59:11 följande:
    både falu- och varmkorv funkar finfint i ugnspannkaka (mitt barn gillar inte fläskpannkaka )
  • bubele

Det är inte bara barnvänligt utan dessutom gott

• Good Sina

Jag har testat det nu och det var väldgt gott och sonen älskade det.. Kommer absolut göra fläskpannkaka med falukorv i fler gånger.. =)

Svar på tråden Falukorv i fläskpannkaka..??