• Isalel

Hur stor säng har ni som samsover med 2 småbarn?

I juli beräknas våran andra bebis komma och redan nu så känner jag att våran säng är vääääldigt trång, både jag och sambon är rätt stora och vi delar våran 160 säng med en treåring halva nätterna...

Men nu undrar jag hur stor säng ni andra har som samsover med mer än ett barn?

Funderar på att ställa två 105 sängar brevid varandra, men misstänker att det inte blir särskilt snyggt eftersom att sängen kommer vara bredare än vad den är lång?

• Svar på tråden Hur stor säng har ni som samsover med 2 småbarn?
  • mamma2kids

en vanligt dubbelsäng va e den 180?och en växa säng fast klistrad typ i dubbelsängen löser problemet:)

• Isalel

Vår son somnar ju i sitt rum i sin säng och kommer inte över förents vid 3-4 sträcket på morgonen, så vill vi gärna fortsätta ha det så han störs så lite som möjligt av nykomlingen :)
    Annars hade det absolut varit en bra lösning!

• Ethi

2,40 m är vår säng, bestående av två 1,20-sängar som är ihopsatta. Inte snyggt kanske men praktiskt

• October

Vi har en dubbelsäng och på pappas sida finns en juniorsäng och på mammas sida finns spjälsäng utan långsida. Det är millimeterpassning mellan väggarna i sovrummet och det får inte plats ett frimärke till... Snyggt? ? Nej verkligen inte, men ohhh så praktiskt, skönt och underbart. Alla sover tillsammans i egna sängar.

• Hallonpaj

När vi hade två helt samsovande småbarn hade vi 250 bred säng (160+90) . Det blir ju ett sänghav!

Nu har vi två 105 sängar och bara ett barn som har sin sovplats hos oss, och det är mycket snyggare. Dessutom är sovrumet större. Jag tycker inte att man tänker på att bredden är större än längden.

Men när storasyskonen nattvandrar över ibland blir det ju lite trångt. Då kan jag sakna sänghavet.

• Sarita

Vi har 160+80. När vi bara hade ett barn hade vi 160+spjälsäng som sidovagn, vad kan det bli 160+60 kanske?

160+80 funkar jättebra, särskilt nu när lilla barnet är stort nog att kunna ligga intill storasyster utan risk. Innan fick vi ha storasyster ytterst så lilla kunde ligga emellan oss vuxna. Det var inte alltid storasyster ville ligga ytterst.

Och nej, det är inte särskilt snyggt (särskilt inte eftersom vi inte har överkast och inte heller har tre likadana påslakan!), men vafan.

• Madame Pernelle

Vi har en 160 säng med en spälsäng som sidovagn på varje sida så det blir väl 60+160+60 typ. 2-åringen använder inte sin spjälsäng dock, utan ligger mellan oss. Men jag flyttar över lillebror (8 månader), till sin säng när han somnat.

Det är inte snyggt alls, och det är lite svårt att bädda, men det fungerar.

Trött, trött, trött.
  • lunkentuss

180 cm bred är våran och den funkar precis, skulle aldrig vilja ha mindre. Gärna större, men 180 funkar ändå helt ok

Har en på 2 år och en 3 månaders + en man

Svar på tråden Hur stor säng har ni som samsover med 2 småbarn?