• Anonym (undrar)

Storlek, vad är normalt?

Vad är den normala storleken på en snopp? När räknas den som stor eller liten? Är nyficken på medelstorleken, tänkte ta och mäta killens ikväll

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-24 19:58
    Undrar över både längd och omkrets

• Svar på tråden Storlek, vad är normalt?
  • Anonym

15 cm är väl svenskt medel

• Anonym (undrar)

Mäter man när den är slak eller står?

• Anonym

Anonym (undrar) skrev 2009-05-24 19:57:45 följande:

Mäter man när den är slak eller står?
    står skulle jag säga
  • Anonym

Vad är egentligen medelmåtten på en penis, längd och omkrets och hur stor betydelse har storleken för att tjejen ska tycka det är skönt?

Linn Heed:
    I slakt tillstånd mäter den fullvuxne västerländske mannens penis vanligtvis 8,5 cm - 10,5 cm med en medellängd på 9,5 cm. Omkretsen är mellan 6-10 cm, med en medelomkrets på 8 cm. Man mäter penislängden på ovansidan med hård linjal från penisroten till toppen på ollonet. Omkretsen mäts med måttband runt roten. I en stor undersökning mätte man erektionen på drygt 2000 västerländska vuxna män och då hamnade 94% av männen inom intervallet 9-22 cm. Det vanligaste var 12-18 cm och medel 15 cm. Vanligaste omkretsintervallet låg mellan 8-12 cm och medelomkretsen var 10 cm. Allt är inte storlek, eftersom att ha skönt sex tillsammans innebär så mycket mer än bara penisstorlek. Slidan är dessutom mycket anpassningsbar och formar sig efter penis storlek. Viktigt för bra sex är kommunikation, förspel och att visa respekt och lyhördhet.

• Anonym (undrar)

Vi har det underbart i sängen. Ville bara veta av ren nyfikenhet. Kul att veta killens storlek och om den är medel eller vad. Hans är helt perfekt och känns som om den fyller upp vad den ska

Tack för svaren

• Anonym
    Anonym skrev 2009-05-24 20:01:02 följande:
    Linn Heed:...Omkretsen mäts med måttband runt roten. I en stor undersökning mätte man erektionen på drygt 2000 västerländska vuxna män och då hamnade 94% av männen inom intervallet 9-22 cm. Det vanligaste var 12-18 cm och medel 15 cm. Vanligaste omkretsintervallet låg mellan 8-12 cm och medelomkretsen var 10 cm. Allt är inte storlek, eftersom att ha skönt sex tillsammans innebär så mycket mer än bara penisstorlek. Slidan är dessutom mycket anpassningsbar och formar sig efter penis storlek. Viktigt för bra sex är kommunikation, förspel och att visa respekt och lyhördhet.
    Sluta återge dessa sexologers siffror. De är ändå åt helvete. Såg nyligen att Linn Heed hade förklarat sina siffror och erkänt att medelomkretsen 8-12cm gäller vid slakt tillstånd. Ändå har hon liksom i citatet här låtit det verka vara ett mått vid erektion. De ljuger och slingrar sig och verkar inte ha något intresse av sanninge, tyvärr.
  • pomeransen
    Anonym skrev 2009-05-25 09:16:24 följande:
    De ljuger och slingrar sig och verkar inte ha något intresse av sanninge, tyvärr.
    Det är mycket som är uppåt väggarna med siffrorna hon återger, det är alldeles riktigt. Och det gäller inte bara omkretsen, som mycket riktigt är slaka mått.

Men jag blir intresserad av vad du avser med meningen jag citerar ovan. Vilka är det som ljuger och slingar sig? Vilken är sanningen, menar du?
  • Anonym
    pomeransen skrev 2009-05-25 09:28:46 följande:
    Det är mycket som är uppåt väggarna med siffrorna hon återger, det är alldeles riktigt. Och det gäller inte bara omkretsen, som mycket riktigt är slaka mått.Men jag blir intresserad av vad du avser med meningen jag citerar ovan. Vilka är det som ljuger och slingar sig? Vilken är sanningen, menar du?
    Jag menar att sexoligerna slingrar sig och ljugereller är rent ut sagt okunniga.

Sanningen om snoppmått? Jag räknar med att medellängden 15cm är ganska trovärdig. Enligt kvonnor med erfarenhet är den längre. Enligt andra undersökningar är den kortare. Det troliga är att kvinnor saknar förmåga att bedöma längderna men jag vet inte. Jag köper medellängden 15cm.

Omkretsen däremot räknarjag med att är ca 12,5 cm. Kondomtillverkaren durex hade tidigare sin latexfria kondom baserad på medelomkretsen 12,7 cm. Man bör anta att de försökt vara ärliga eftersom de försökt göra en kondom för möjligast stora målgrupp. Nu har de dock kommit ut med en mindre modell. Mer elastisk dock så det säger inte att deras tidigare uppfattning var fel.
  • keis

20.5 lång, 16 grov här, det är helt perfekt i mina ögon, även det visuella är viktigt

Svar på tråden Storlek, vad är normalt?