pomeransen skrev 2009-05-25 09:28:46 följande:
Det är mycket som är uppåt väggarna med siffrorna hon återger, det är alldeles riktigt. Och det gäller inte bara omkretsen, som mycket riktigt är slaka mått.Men jag blir intresserad av vad du avser med meningen jag citerar ovan. Vilka är det som ljuger och slingar sig? Vilken är sanningen, menar du?
Jag menar att sexoligerna slingrar sig och ljugereller är rent ut sagt okunniga.
Sanningen om snoppmått? Jag räknar med att medellängden 15cm är ganska trovärdig. Enligt kvonnor med erfarenhet är den längre. Enligt andra undersökningar är den kortare. Det troliga är att kvinnor saknar förmåga att bedöma längderna men jag vet inte. Jag köper medellängden 15cm.
Omkretsen däremot räknarjag med att är ca 12,5 cm. Kondomtillverkaren durex hade tidigare sin latexfria kondom baserad på medelomkretsen 12,7 cm. Man bör anta att de försökt vara ärliga eftersom de försökt göra en kondom för möjligast stora målgrupp. Nu har de dock kommit ut med en mindre modell. Mer elastisk dock så det säger inte att deras tidigare uppfattning var fel.