• Bettis

förkylning i samband med tandsprickning?

min son (snart 9 månader gammal) har blivit riktigt förkyld för första gången.Han har aldrig varit sjuk förräns nu och det började i samma veva som första tanden började komma för ca 4 dagar sen.har det något samband där eller har han helt enkelt blivit förkyld bara? (han har ej träffat någon som är förkyld heller) han har varit otroligt kinkig den senaste veckan,har aldrig varit det förut.Alltid glad osv...men nu är det stor skillnad.är det någon som känner igen detta?tacksam för svar

• Svar på tråden förkylning i samband med tandsprickning?
  • PiaDaniel

Min dotter fick sina första tänder för ca 1½ månad sen, hon är 6½ månad nu och hon blev riktigt förkyld i samband med det. Vet inte om det var en tillfällighet.

• Boddan80

Min dotter har varit förkyld och gnällig i samband med tänderna..samma mend alla de fyra hon fått..lös imagen med..

• Bettis

ja han är väl inte direkt lös i magen men inte hård heller men han bajsar desto mer än vanligt.förut så bajsade han 1-2 ggr/dag och nu bajsar han 4-5 ggr/dag.är det såhär när varje tand kommer eller är det när första tanden kommer bara?

• CiMi

Jag fick lite reklam från Pampers...eller om det var Libero om just första tanden. De hade listat symptom för tandsprickning. Kommer inte riktigt ihåg alla tecken som barn kan få när de får tänder

- Rinnig näsa
    - Kinkiga, klängiga
    - Sover sämre
    - Dreglar mycket
    - Något förhöjd kroppstemperatur
    - Mörkrosa i gommen.

Ungefär så skrev de om jag kommer ihåg rätt.

• Bettis
    CiMi skrev 2009-05-24 21:13:17 följande:
    Jag fick lite reklam från Pampers...eller om det var Libero om just första tanden. De hade listat symptom för tandsprickning. Kommer inte riktigt ihåg alla tecken som barn kan få när de får tänder- Rinnig näsa- Kinkiga, klängiga- Sover sämre- Dreglar mycket- Något förhöjd kroppstemperatur- Mörkrosa i gommen.Ungefär så skrev de om jag kommer ihåg rätt.
    tack för svaret :)
    precis alla dom där symptomen har min son...han har ju alltid sovit bra men nu den senaste veckan så har det inte alls varit sig likt.Hoppas att det blir bättre för hans skull snart,det måste ju vara jättejobbigt för honom.han är förkyld men har ingen feber men däremot hostar han jättemycket.Har lagt han i högläge så hoppas att det hjälper då
  • Emmis 2008

Min dotter har precis fått första tanden och i samband med det blev hon förkyld plus att hon bajsar nåt så kopiöst=) Har väl blivit en 5-6 blöjor om dan!

Svar på tråden förkylning i samband med tandsprickning?