extraordinär invandrare skrev 2009-06-03 04:05:53 följande:
Usch säger jag bara.. TV:n är om inte värre än datorn. Där utvecklas man ingenting. En dator är interaktiv. Man lär sig skriva bättre om man besöker vettiga hemsidor ivf.. Man lär sig tänka.. Tycker att du ska respektera ditt barn för dennes intressen och hitta på någonting eget att syssla med.. Och sen ser jag inte hur det kan vara relevant i sammanhanget att påpeka att hon är oförskämd, har ju knappast med datorn att göra utan att hon är tonåring, eller hur? Sen är det inte heller smart av dig att använda argumentet att bara hon sitter mycket vid datorn, jag menar vad tycker du själv, låt hon ha sitt intresse... herregud
Ditt inlägg saknar respekt lika lite som du själv antyder att jag inte respekterar min dotters intressen! När ett intresse som detta går över till att bli ett beroende där man blir osocial och avtrubbad tycker jag att det är min plikt som förälder att sätta stopp för det- som en riktlinje inför framtiden. Jag ser hur hennes beroende har påverkat henne och hur hon blir mer och mer positiv och social när hon minskar datatid. Hennes humör påverkas alltså delvis av datorn och delvis av hennes tonårsperiod. Nu är det ju inte så att hon inte får använda sin dator, men däremot har jag minskat hennes användningstid. Vilket hon tycker är okej! Jag fick träffa en positiv och pratglad tjej igår! "
I mitt inlägg efterfrågade jag hur andra gör när barnen sitter för mycket framför datorn- inte påhopp från agressiva/negativa personer. Jag vill klargöra att mitt föräldrarskap är av den karraktären att jag vill ge min dotter en framtid med massor av möjligheter, jag är inte en "slapphänt" förälder som låter barnen härja vilt- jag försöker ge dem struktur och insikt i livet, och det hoppas jag att jag lyckas med.