• Miniigirl

Ni som märkt av att bebisen lugnat ner sig innan förlossningen, en fråga till er!

Jag undrar hur länge innan era bebisar var lugnare.

Min bebis har nu i 2 dyng varit extremt lugn, och...jag tror ju att förlossningen komemr igång väldigt snart, eftersom ajg haft andra tecken på det oxå...men, hur många dagar kan dom vara såhär lugna igentligen?!

VEt ju inte om man ska vara orolig eller inte lixom! skulel vara skönt att höra hur det varit för er, hur länge era bebisar varit lugna innan det satt igång lixom!

• Svar på tråden Ni som märkt av att bebisen lugnat ner sig innan förlossningen, en fråga till er!
  • McIris

Min har också varit lugn i ca en vecka nu. Har Bf på fredag. Var inne o gjorde en kontroll innan helgen o allt var ok. Men jag hoppas att det är ett tecken på att det är på G!

• Miniigirl

Oj, en hel vecka!
    Jag vet ju inte om ajg ska gå och vara orolig, eller...om det helt enkelt är så att bebis vilar upp sig inför en förlossning lixom...

men, nu har jag iafall känt några rörelser, så...jag avvaktar väll ett tag till! men, fortsätter den såhär i morgon, så blir det nog att jag ringer fl och ber om att få kolla så allt är bra där inne!

Usch, inte roligt när man är så orolig healtiden!

• Mattilda

min var jätte livlig hela tiden ända tills förlossning, men sånt kan ju vara olika..men så länge du känner av den några ggr om dagen kan du nog vara lugn men lika bra att kolla upp det för att minska oron!

• zilja

lite oliak här men han har betydlgit lugnat ner sig denna vecka .. .. ahr BF på lördag ..

• zilja

alltås lugnat ner sig förra veckan..

• Louise Hbg

Min dotter var mycket lugn under hela graviditeten. De 2 sista veckorna kände jag inte av henne någonting. Det var otroligt nervöst, men gick endast på de vanliga kontrollerna och fick varje gång höra hjärtljuden som var helt normala!

• Miniigirl

Louise Hbg skrev 2009-05-25 15:47:46 följande:

Min dotter var mycket lugn under hela graviditeten. De 2 sista veckorna kände jag inte av henne någonting. Det var otroligt nervöst, men gick endast på de vanliga kontrollerna och fick varje gång höra hjärtljuden som var helt normala!
    Det låter skönt att höra!Men, måste varit väldigt jobbigt nr ma ninte känt av något i magen?!

Den här har j uvarit väldigt lugn helatiden...förutom dom sista 3-4 vekcorna, då det varit full rulle där inne..och nu plötlisligt blivit ännu lugnare än vad den var innan sin vilda period...
    det är väll mest det som gör mig orolig, att den lixom helt plötligt bara blivit så lugn...
  • Louise Hbg

Är man riktigt tokigt orolig, så kan man ju ringa upp för att få ett extra ultraljud. Personligen tror jag att det är viktigast att man själv håller sig lugn och inte stressar upp sig och blir för nervös, för detta känner nog de små på sig. Då är det bättre att ta kontakt med BM som gör en koll eller UL. Jag försökte alltid att hålla mig själv lugn och intala mig att barnmorskan visste vad hon snackade om. Hade en mycket bra privat barnmorska som jag vill ge all beröm åt!

Det sägs ju att om man har en lugn bebis i magen så får man igen det sen! Och vår dotter är verkligen sjögalen, så var på er vakt... :) Gick nu när hon var 10 månader (utan någonting givetvis), klättrar på precis allt man kan, käkar blomjord, grus och rubbet!!!

• Miniigirl

Louise Hbg skrev 2009-05-25 16:07:45 följande:

Är man riktigt tokigt orolig, så kan man ju ringa upp för att få ett extra ultraljud. Personligen tror jag att det är viktigast att man själv håller sig lugn och inte stressar upp sig och blir för nervös, för detta känner nog de små på sig. Då är det bättre att ta kontakt med BM som gör en koll eller UL. Jag försökte alltid att hålla mig själv lugn och intala mig att barnmorskan visste vad hon snackade om. Hade en mycket bra privat barnmorska som jag vill ge all beröm åt!Det sägs ju att om man har en lugn bebis i magen så får man igen det sen! Och vår dotter är verkligen sjögalen, så var på er vakt... :) Gick nu när hon var 10 månader (utan någonting givetvis), klättrar på precis allt man kan, käkar blomjord, grus och rubbet!!!
    Nej, jag har en väldigt bra bm som har varit bra på att lugna mig oxå! bebisen var ju otroligt lugn för några vekcor sedan oxå...kände den bara 3-4 gågner per dag..och, bm var väldigt duktig på att stilal min oro faktiskt:)

Sonen min var oxå väldit lugn i magen...men, han har varit väldigt lugn utanför oxå! han har väll varit ganska tidig med att gå å sådanna grejjer...men, på ett lugnt sätt:)
    Han fyller 2 år idag...så han är ju inte jättegammal...så det kan ju fortfarande komma igen:)
    vi är lite nervösa för tonåren!!!hihi
Svar på tråden Ni som märkt av att bebisen lugnat ner sig innan förlossningen, en fråga till er!