Seldonia skrev 2009-05-25 11:50:33 följande:
Min flickas hjärta stannade, så de sprang iväg med mig och akutsövde mig. Jag har tidigare varit med om en olycka där jag blev påkörd av en bil, och känslan jag hade efter snittet var samma som efter den olyckan.Man blir ju lite traumatiserad när det blir så akut, och att vakna till och inte veta om barnet lever eller inte var verkligen vidrigt.Den stora bristen för oss, var att ingen pratade med oss om det efteråt. Vi bad om att få träffa någon som var med på förlossningen, men det var tydligen ingen som ville. Jag tror att det är lättare att hantera sina minnen av en sån händelse om man får hjälp av någon som inte var skräckslagen att gå igenom minut för minut VAD det var som hände egentligen. Man kan nog ha en bra känsla kring sin förlossning, trots det akuta, bara någon tar sig tid att berätta vad som hände och lyssna på föräldrarnas minnesbilder.
Men gud, att man inte hinner förbereda/ta hand om någon innan är ju bara naturligt, allt fokus är ju på att få ungen FORT. Men efteråt! Då måste man ju få gå igenom allt och få det förklarat osv och kanske få proffshjälp!
Stackars er, helt negligerade!
Vilken förlossning var detta?