Samboavtal, separation, någon som vet?
För 4 år sedan flyttade min sambo in hos mig (hyreslägenhet). Vi fick en son och nu har vi separerat. Mitt hushåll innan sambon var "komplett" med husgeråd och möbler. Jag bor kvar i lägenheten.
Nu sitter han i Familjerätten och vill att vi ska ha bodelning med hjälp av advokater.
Under åren som gått har vi köpt en beg. bil, en dubbelsäng, diskmaskin och en bokhylla, inte mycket mer än så. Då min sambo har betalningsanmärkningar så står bilen på mig och även lägenheten och jag hade ett Ica-konto där vi satte in matpengarna och även försökte spara.
Jag slängde ut honom efter att han hade misshandlat mig och sedan rensade jag ut hans ursprungliga tillhörigheter och ställde i en släktings garage.
Mitt ex vill nu då ha en bodelning med hjälp av advokater, jag förstår inte riktigt varför, är han ute efter lägenheten? Han nämnde även de 4000:- som jag hade sparat på Icakontot (jag jobbade extra och sparade de pengarna där). Han anser att hälften av de pengarna är hans.
Någon som har erfarenhet av sånthär? Vad är han ute efter egentligen? Är så himla trött och sliten efter allt tjafs att jag inte riktigt kan tänka eller förstå vad han egentligen vill.