• Sarge

Hur vet man om glasögonen är äkta?

Hejsan!

Om man köper ett par solglasögon på nätet, typ Tradera, blocket etc finns det något sätt att se om det är äkta vara?

Jag är främst intresserad av Ray-Ban, Dior & Versace, som jag tycker har snygga modeller.

Någon som vet??

/Sarge

• Svar på tråden Hur vet man om glasögonen är äkta?
  • Sencha

Men om du är ute efter att de ska vara snygga, så är det väl just hur snygga de är som är väsentligt? Inte om de verkligen är av rätt märke.

0401 & 0807
  • Micke54

Köper du dem på tradera, blocket el dylikt kan du ju förutsätta att dom är fejk om inte kvitto eller dylikt finns, och då helst från en svensk affär. Stor del av det som säljs av "märkesvaror" är ju fejk rakt igenom på Tradera.
    Det är ju särskilt genomskinligt om samma säljare har hundraelva annonser och det är ca 14 dagars leverans på allt, då skickas det från asien med största sannolikhet.
    Köp ett par äkta på en nätbutik det är som natt och dag med glaset i ett par bra solglajjor jämfört med ett par billiga

• Sarge
    Sencha skrev 2009-05-25 15:03:54 följande:
    Men om du är ute efter att de ska vara snygga, så är det väl just hur snygga de är som är väsentligt? Inte om de verkligen är av rätt märke.
    Förvisso, men jag vill ju gärna att de håller en viss kvalité också
    Främst glaset är det ju skillnad på.

Visst, det finns nygga på HM också, det säger jag inget om, men jag har fastnat för just dom märken jag skrev om
    Micke54 skrev 2009-05-25 15:07:12 följande:
    Köper du dem på tradera, blocket el dylikt kan du ju förutsätta att dom är fejk om inte kvitto eller dylikt finns, och då helst från en svensk affär. Stor del av det som säljs av "märkesvaror" är ju fejk rakt igenom på Tradera. Det är ju särskilt genomskinligt om samma säljare har hundraelva annonser och det är ca 14 dagars leverans på allt, då skickas det från asien med största sannolikhet.Köp ett par äkta på en nätbutik det är som natt och dag med glaset i ett par bra solglajjor jämfört med ett par billiga
    Jo, det verkar finnas mkt "skit" på nätet, helt klart.
    Jag tänkte köpa av någon som säljer ETT par äkta, inte hundra fejk, men man kan ju inte vara helt 100, såklart, så därför tänkte jag kolla här om någon visste hur man rent fysiskt ser skillnad på ett par äkta/fejk.
    Kan man tex ta ett par brillor till en återförsäljare för att kolla upp dom?
  • Lillsnufflan

Min make har ett synfel och är helt beroende av solglasögon och eftersom han har dem på sig så ofta sliter han ut dem rätt fort. Han handlar mycket på tradera och ebay men gav upp just på glasögon för att i stort sett allt var fejk och av blandad kvalité. Ofta var bågarna helt OK, men glasen var undermåliga och han behöver verkligen bra glas.

• Lillsnufflan

Mitt tips är att satsa på rea och outlets istället.

• Fratris

Eller åk på kryssning Taxfree! Eller satsa på att köpa när du åker utomlands (taxfree på flygplatsen)

Köp aldrig fejk!

Allt på tradera är fejk om det inte finns kvitto.

• Fratris

... och även då kan det vara fejk :)

• Micke54

Jag beställde mina Oakley från England för typ ett år sedan men då var ju kronan inte alls så låg som nu.
    Blev några hundralappar billigare än i Sverige och fick en färg som ännu inte hade kommit hit. Leta efter en internetshop från Island där borde det vara billigt nu hehe//M

• Kicki86girl

Man kan aldrig vara säker tyvärr, även fast det ser okej ut fotot så kan det ju vara så att en säljare har ett par äkta glasögon och ett par fake, tar korten på de äkta glasögonen och kvittot men skickar faken.

• Sarge

Ingen som har några konkreta tips om hur man ser att varan är äkta??

Svar på tråden Hur vet man om glasögonen är äkta?