• Ellika

Barnfrisör i Stockholm?

Är det någon som känner till en bra barnfrisör i Stockholm med omnejd? Min 2-årige son har massor av tjockt hår tyvärr kombinerat med en avsky mot att man klipper hans hår. Vi har gått till vanlig frisör tidigare men nu på slutet vägrar sonen och kastar sig på golvet och gallskriker i 15 minuter och vi går sedan därifrån helt utmattade med oklippt hår. Jag försöker klippa honom själv då han är riktigt trött och stilla, men det är svårt eftersom hans hår är så tjockt och jag får det inte snyggt.

Helst vill jag hitta en frisör där barnet kan se på film samtidigt eller sitta i en kul stol av biltyp eller något sådant. Helst allt på en gång. Någon som har några tips? Alla förslag mottages tacksamt!!

• Svar på tråden Barnfrisör i Stockholm?
  • minignagarn

Nu vet jag ju inte vart du bor men i FARSTA CENTRUM finns en frisör som har en nallebjörn och en motorcykel (typ sånna man normalt sätter en 5 krona i) man får sitta på. Tecknat rullar hela tiden framför också.. Prova!
    Lycka till.

• Krusbärsmamma07

puffar, är också intresserad av tips, är i precis samma situation!

• Ellika

Jag bor nära Farsta så det är perfekt! Men jag hittar dem inte på Farsta Centrums hemsida, ligger det utanför centrumet? Ska dit på måndag, så då kan jag reka... Tusen tack för tips, det låter perfekt!

• minignagarn
    Ellika skrev 2009-05-29 16:53:17 följande:
    Jag bor nära Farsta så det är perfekt! Men jag hittar dem inte på Farsta Centrums hemsida, ligger det utanför centrumet? Ska dit på måndag, så då kan jag reka... Tusen tack för tips, det låter perfekt!
    Nä, i centrum. Fast med ingång från torget. Brevid Kappahl :)
    Lycka till :)
  • Vera b

Salong 63, Nybrogatan 63.  Där barnen får sitta i en bil och titta på tv under klippningen av en duktig frisör!
    Åh, vad nöjd jag blev, det rekomenderar  jag värkligen!

Svar på tråden Barnfrisör i Stockholm?