• Annelitan

Vit målat barnbord ute...

Ska köpa en bord med bänk åt min dotter att ha utomhus.

Men kan inte välja vilket nu...hade bestämt mig för ett i plast som man kan fälla ihop från barnenshus, men nu såg jag ett jätte fint i vitt trä med parasoll från rusta sånt.. där vanligt träbord/bänk som man brukar se lite överallt men vit målat.

Hjälp mig...det är samma pris ungefär men det vita var finare på någotvis men är det så praktist att ha ett trävitt bord ute och som barn ska ha?...
    Det i plast såg likadant ut men utanparasoll och fler färgat.

Hur blir det när det kommer regn på och så?....

Tacksam för svar....

• Svar på tråden Vit målat barnbord ute...
  • Annelitan
    Annelitan skrev 2009-05-25 17:21:00 följande:
    Ska köpa en bord med bänk åt min dotter att ha utomhus.Men kan inte välja vilket nu...hade bestämt mig för ett i plast som man kan fälla ihop från barnenshus, men nu såg jag ett jätte fint i vitt trä med parasoll från rusta sånt.. där vanligt träbord/bänk som man brukar se lite överallt men vit målat.Hjälp mig...det är samma pris ungefär men det vita var finare på någotvis men är det så praktist att ha ett trävitt bord ute och som barn ska ha?...Det i plast såg likadant ut men utanparasoll och fler färgat.Hur blir det när det kommer regn på och så?....Tacksam för svar....
    Vad slarvigt jag skriver...menar hur blir ett trävitt bord om det står ute om det regnar på det och så?...
  • Lotlas

Är det trävitt eller målat vitt? Trävitt kan nog bli lite fult om man inte oljar det, men målat vitt klarar sig bättre, i och med att träet skyddas av färgen.

• Lotlas
    Annelitan skrev 2009-05-25 23:26:50 följande:
    Det är målat vitt...
    Okej, det var lite otydligt i TS. Då håller det nog bra. Det kräver ju lite mer underhåll än plast, men om man sköter det rätt så kan det hålla bra mycket längre! Ställ in dem på vintern och tvätta dem (och kanske skrapa och måla om) på våren så håller de bra! Lycka till!
Svar på tråden Vit målat barnbord ute...