Göteborg - igångsättning efter 2v?
Jag undrar om det är ngn som har erfarenhet av igångsättning pga överburenhet i göteborg? normalt låter de ju en gå 3v över tiden här, om inget verkar fel eller konstigt med barnet i magen. Jag behöver bli igångsatt tidigare och vet inte hur jag ska gå till väga.
Saken är den att 1v innan beräknad förlossning dog min pappa. Det var oväntat och jag har mått jättedåligt över det. Jag nu gått 8 dagar över tiden. Nu har vi skjutit upp begravningen så länge som möjligt för att jag ska hinna föda innan, men om jag går 3 v över tiden så innebär det att jag blir igångsatt 2 dagar innan begravningen. Det kommer jag ALDRIG att klara, varesig fysiskt eller mentalt. Kan man hävda särskilda skäl? Har pratat med min BM, men hon säger att det är upp till förlossningen att bestämma och att jag får prata med dem när jag åker dit på undersökning i v42+0. Är det ngn som vet hur sjutton jag kan göra för att få dem att gå med på en igångsättning av personliga skäl??? Känner mig jättestressad över detta (min mamma och min syster har båda gått 3 resp 2,5v över tiden med första barnet). Jättetacksam för svar.