• Anonym (Hur många rum?)

Du som skiljt dig med 2 barn, hur stor lägenhet flyttade du till?

Funderar på skiljsmässa och har två barn på 2 och 4 år. Vi bor nu i en 3:a på 90 kvm och en person jag talade med om detta sa att om vi skiljer oss räcker det med en liten 2:a, att barnen delar rum och jag själv sover i vardagsrummet.

Som vi bor nu delar jag och min sambo ett sovrum och äldsta barnet har ett eget sovrum, och minsta barnet sover i min säng fortfarande.

Barnen blir ju större och jag tycker att det verkar som om man får väldigt lite privatliv om man sover i vardagsrummet, men vet ju inte hur det skulle funka i praktiken, men det blir ju dyrare att ha större bostad som ensamstående (i Stockholmsområdet).

Funderar på om barnen egentligen behöver var sitt rum istället eller vad som funkar bäst. Undrar därför lite om era erfarenheter av att flytta från er man med 2 barn och hur det funkade för er.

Du som skiljt dig med två barn, hur stor lägenhet flyttade du till?

Hur många kvadratmeter ungefär och hur många rum flyttade ni till?

Hur funkade det att bo 1 vuxen och 2 barn där och hur gamla var barnen?

• Svar på tråden Du som skiljt dig med 2 barn, hur stor lägenhet flyttade du till?
  • The past is now

Jag har 3 barn och håller på att skilja mig. Jag flyttar till en 3:a på 79Kvm...jag gör en sovdel av vardagsrummet.

• Nica74

När jag och mitt ex sepaterade så bodde jag kvar med barnen i lägenheten. Det var en tvåa med ett stor förråd. Barnen var då 3 år resp. 4 månader. I början så hade jag och babyn sovrummet och den större pojken fick förrådet. När de blev lite större flyttade jag in i förrådet och barnen fick sovrummet.
    Så bodde vi även när min nuvarande sambo flyttat in och till pojkarna var 6 och 3 år, då köpte vi hus.

Mamma till Hugo-98, Milo-00, Irmelin-05 & Tin-08
  • Anonym

Jag bor med 2 barn i en 3:a. Dom fick dela rum när vi flyttade hit, men nu har dom varsitt och jag slaggar i vardagsrummet.

• Anonym

Bor i en 3:a med tre barn. De är tonåringar allihopa. Jag sover i vardagsrummet, den äldsta har eget rum och de två yngsta delar rum men jag har delat av rummet med en enkel skiljevägg.

• Anonym

Jag flyttade med två barn (7 och 9 år) tillen 2:a på 67 m2, det gick alldeles utmärkt. Jag gjorde en schysst säng/soffa i vardagsrummet och de delade det stora sovrummet. Min räddning var att jag hade balkong, fri utsikt i tre väderstreck så det var en ljus lägenhet, samt stort badrum med tvättmaskin.
    Vi bodde där i tre år, nu är jag nybliven sambo och bygger stort hus istället.
    Men jag saknar min lägenhet, för det var min första helt egna bostad!

• Anonym (Hur många rum?)

Tack till er som svarat! Hoppas på fler erfarenheter av kvinnor som skiljt sig med barn?

Svar på tråden Du som skiljt dig med 2 barn, hur stor lägenhet flyttade du till?