Bäddsoffa som man kan sova i natt efter natt?
Finns det någon bra bäddsoffa som man kan sova i natt efter natt och ha istället för en säng?
Plats för två och gärna lätt att bädda ut och in.
Tacksam för alla tips!
Finns det någon bra bäddsoffa som man kan sova i natt efter natt och ha istället för en säng?
Plats för två och gärna lätt att bädda ut och in.
Tacksam för alla tips!
Man ska som regel inte sova i en bäddsoffa... ville bara flika in det...
Men det finns en säng som på dagtid kan göras om till en soffa; IKEA har några smarta lösningar. Fast jag vet inte om den är för två...
De har en med en utdragbar säng undertill, men då ligger man ju inte bredvid varandra...
IKEA Beddinge
www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/series/11701/
IKEA PS har i många snygga tyger
www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/series/14715/
Nej jag har också hört att man inte skall sova i bäddsoffa jämt, därför jag tänkte om det fanns någon special som detta var möjligt i.
Har en bäddsoffa från IKEA som man enkelt kan bädda upp till dubbelsäng.
Tror den heter fågelbo.
har en ikea bäddsoffa med extra tjock madrass- gjord för att du ska kunna sova varje natt på den. Ikea Lycksele.
så det finns. och det går, har sovit på min i 3 år nu. utan större problem.
Vad tror ni om denna modellen?, jag vill både ha en ordentlig soffa och säng.
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S89829609
Jag tror mer på den här med en bäddmadrass:
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50125719
Efterföljaren till Fågelbo.
Den är lite hård i början som ny tyckte jag, iaf fågelbo som vi har.
Men jag tror att jag sover bättre i Månstad med en tjock bäddmadrass än i Ektorp. Men sånt är ju så individuellt.
Ektorp-soffan ser ju mer soffa ut.
IKEA rekommenderar Lycksele, IKEA PS eller Beddinge som varje-natt bäddsoffor. Där kan du välja madrasser som passar just dig. Beddinge har 4 madrasser att välja på, bland annat en med pocketresårer. Det har inte PS eller Lycksele.
Sedan har du ju Hemnes dagbädd där du kan köra på en riktig SULTAN madrass men då blir det ju ingen soff-soffa... :)