• Pappaledig såklart

    Sport med barnen

    Hoj hoj på er!
    Skulle vara lite kul å höra vad ni gör med era barn på egen tid med barnen!
    För min egen del så har hela vintern och hösten handlat om skridskoåkning och ishockey + nu rullskridskor när isen försvunnit..
    Min lille grabb är nyss fyllda 3 år här i början på maj, Wiggo som han heter, älskar hockey mer över nåt annat, helt tokig i de, inte mig emot faktiskt! :D
    Han är helt galen i sport överhuvudtaget, kan nästan lika gärna slå på Eurosport som svtB åt han :)

    Så oftast så sticker vi iväg å kollar på nån hockeymatch eller håller till på hockeyplan på vintern som sagt, jättekul!
    Men nu blire rullskridskor hela sommarn, så roligt när man kan göra så mycke me han som ja också tycker ä så otroligt roligt :D

    Litet smakprov av våra aktiviter finns på youtube, skickar me en länk




    Så dela med er hörni! berätta va ni hittar på! :D

  • Svar på tråden Sport med barnen
  • TARANTINO

    Låter riktigt kul det där! hoppas med att min lille grabb kommer ha såna roliga intressen sen när han blir större. :)

    Men just nu sover han mest, han är bara 3 dagar gammal.
    Kul att se att ditt barn också heter Wiggo med W.

    Förresten, gryyym på att åka inlines då! var det verkligen första gången? ;)

  • Pappaledig såklart

    3 dar :D
    Grattis lite i efterskott då =)

    Jo, va första gången på inlines, men han har ju som sagt åkt skridskor hela vintern, vi ha väla vare en 3 ggr i veckan å åkt iaf, jag är ledig ganska mycket på dagarna även mitt i veckan så har stor möjlighet att åka iväg när ingen annan åker :D
    Å här i Ö-vik kan jag säga är det ingen direkt brist på ishallar så, hehe.

  • singel pappa83

    ja åker skateboard,gjort d i 10år ungefär har en son på 5 år som oxå börjat nu=) fast han åker lite kickbike oxå.men vafan man kan ju inte veta va som e bäst när man bara e 5;)

  • Angelven

    Åker själv inlines men håller på och lär killarna cykla (lita sena, vi har dålig tomt för det, inte plant nånstans minst sagt...)

    Men, så fort de kan cykla hjälpligt blir det inlines (och de åkte skridskor i viken hela vintern - dessutom har vi haft ett dagis som gjort ishallsutflykter flera gånger, störthärligt).

    Nästa vecka startar simskolan - hoppas på bättre väder. De gick förra året (plask och lek mest) så man hoppas ju på att de lär sig i år - om inte, så blir det intensivkurs nästa - vi bor med vatten och brygga så 25 meter simning skulle kännas tryggt - då har jag kanske mer än 30 sekunder på mig att få upp nån

    Har aldrig åkt skateboard men killarnas storasyster(vuxen) kroknade så hennes står i en garderob - några tips om hur man börjar (dom, inte jag, jag minns fortfarande hur sönderslagen jag var i början på inlines)

  • singel pappa83

    beror ju på hur gammla dom e å balansen min grabb e 5 å han har åkt på knäet i ett år typ.fast bara e gång i månaden men nu när han fick en kickbike så börjar han stå upp på brädan oxå.nu börjar d svåra;) att kunna ramla utan att slå sig för mycke;)

Svar på tråden Sport med barnen