• Helusa

Creme fraiche vad heter det pa engleska eller vad kan man hitta i usa som man kan ha istallet for det????

• Svar på tråden Creme fraiche vad heter det pa engleska eller vad kan man hitta i usa som man kan ha istallet for det????
  • utlandssvenska

Det heter samma sak pa Engelska! Det ar ju ett Franskt ord som bade Svenskan och Engelskan anvander.

• Poena

Gräddfil är väl vanligare i USA? Sour cream heter det..

• HaJoMi

Helusa - har för mig att Pallas sagt att det enda hon saknar "over there" så är det creme fraiche Fråga henne vad hon har istället

• utlandssvenska

Konstigt, jag trodde det fanns i USA ocksa - har i England finns det. Om det inte ska varmas upp sa kan man ju som sagt ta graddfil istallet.

• Helusa

ska blanda det med tomater o klicka over biffarna o lagga i ugnen

• Helusa

oki jag tog reda pa detta

The authentic crème fraîche is produced in France by allowing heavy cream to ferment gently with a special culture. The result is a cream which is thick, (((like American sour cream and yogurt, but which has a unique, slightly sour taste.)))

For cooking, crème fraîche is better than sour cream because it can be boiled, reduced and thickened without the risk of curdling, and its has a longer shelf-life than sour cream.

sa med andra ord far det bli sour cream .

• Trump

En del butiker tex Whole Foods har creme fraiche men det ar jattedyrt ca $4-$5.

• Kiwis mamma

Jag hittade inte Creme Fraiche någonstanna när jag bodde i Kanada (=samma sortiment som i USA). De tittade på mig som om jag var ett ufo när jag frågade. Kanska kan du vispa grädde och blanda med matlagningsyoghurt?

• En helt vanlig mamma

sour creme ar ju ganska lika, finns i alla kyldiskar i NYC...

• Alicat

sour creme är inte alls särskilt likt creme fraiche IMHO, de flesta är artificiellt surade och smakar inte alls gott. (i alla fall i canada)

jag tar med mig creme fraiche när jag åker dit

Svar på tråden Creme fraiche vad heter det pa engleska eller vad kan man hitta i usa som man kan ha istallet for det????