• Pyssilullan

    Vad betyder det när någon säger: Vilket äkteskapstycke ni har?

    Hej...

    En liten fråga. En tjej sa till mig:

    Vilket äktenskapstycke ni har...

    VAD menas med det och vad menade hon?

  • Svar på tråden Vad betyder det när någon säger: Vilket äkteskapstycke ni har?
  • Zemiramis

    precis, ni verkar passa perfekt ihop . hon tycker förmodligen att ni är bra för varandra och så.

  • fru kreativ

    Att man är lika utssendemässigt! Man dras tydligen ofta till människor som har liknande drag som en själv (omedvetet förstås). Min svägerska och hennes man får alltid höra det och det stämmer! Det finns ett kort på dem där de ser ut som syskon! Önskar jag kunde visa det

  • Majsan71

    Och ofta kan man se på barnen att de är otroligt lika mamman och samtidigt otroligt lika pappan och då plötsligt upptäcka att mamman och pappan också är lika varandra även om man inte sett det tidigare.

  • Angel eyes

    Mette-Marit och Haakon (norska kronprinsparet) har verkligen äktenskapstycke! Enormt lika tycker jag!

  • Tommyber

    en del kallar det äktenskapstöcke .pga det är nått som inte stämmer i en relation där man gör allt för att ställa sig in.ofta den ena som följer den andras kanske ständigt tjuriga min.sett det där sj tydligt.polare lärde mig.nä du tommy ,äktenskapstöcke heter det...

  • Litorina

    Att man liknar varandra och därför passar ihop. Fick höra det en gång om mig och en kompis. Vi hade samma frisyr och kläder i samma stil. :) Jag fick känslan av att den som sa det tyckte att jag och kompisen borde slå till och bli ett par, men, nä. Han var en bra kompis, inget mer. 

  • Mortiscia80
    Tommyber skrev 2024-01-10 11:18:52 följande:

    en del kallar det äktenskapstöcke .pga det är nått som inte stämmer i en relation där man gör allt för att ställa sig in.ofta den ena som följer den andras kanske ständigt tjuriga min.sett det där sj tydligt.polare lärde mig.nä du tommy ,äktenskapstöcke heter det...


    Sådana personer har förstått uttrycket fel.
Svar på tråden Vad betyder det när någon säger: Vilket äkteskapstycke ni har?