Rönne skrev 2009-05-26 10:04:29 följande:
Jag skelar också och opererade mig när jag var 13. Då hade det rättat till sig lite men när jag var trött åkte högra ögat in i näsroten. Hade lapp som barn (började skela som 3 åring) men så här i efterhand känns det som man skulle fått lite ögonövningar och inte bara lapp. Det är ju en slapp muskel som gör att ögat drar åt fel håll (i mitt fall använde jag det "friska" ögat mer) så om man gjort lite "titta upp, ner, åt sidorna" övningar så kanske det hade blivit bättreNu syns det inget alls men jag har fortfarande inget samseende (bryts ner på de som skelar). Lider inte av det alls. Det enda jag inte klarar är att titta på 3D bilder. Min hjärna kan inte sätta ihop dem. Fokuserar alltså med ett öga i taget. Har annars mycket bra syn med ett litet brytningsfel på det skelande ögat.
Så har jag med att man typ tittar med ett öga i taget och inte kan se 3D genom tex. genom sånna röda/gröna glasögon som finns.
Känns som om man var ensamen om att se så eftersom inte många förstod vad jag pratade om..Jobbigt att titta i en kikare också =)