• Anonym (spara fd. slösa)

Lev så billigt du kan under en månad!

Allas förutsättningar ÄR såklart olika.

Min situation ser ut som så att vi nu har betalt våra räkningar här hemma för denna månaden och landade på den nätta summan av 29.000.(!!)
    Därför kommer jag att försöka leva så billigt det går denna månaden.

Jag kommer att försöka handla och laga billig mat. Inga restaurangbesök. Inga kläder till barnen (eller mig). Inga "onödiga" utgifter. Tidningar och annat lulllull är bannlysta
    Ja, helt enkelt försöka klara mig på så lite som möjligt, så att nästa månad blir lite bättre

Någon som vill hänga på?

• Svar på tråden Lev så billigt du kan under en månad!
  • Cia o krabaten

Gjorde så förra månaden faktiskt då lönen hoppade en månad och det blev lite skralt i kassan
    Försökte äta ur frysen så mycket det gick och då sparar man pengar vill jag lova!
    Köpte i princip batra färskvaror.
    Bröd, mjölk, frukt och grönt.

All pasta och ris osv tog vi ur skåpen och det kött/kyckling/fisk mm ur frysen.
    Halverade matkostnaden den månaden

Lycka till!

• Thegran

hänger på.

dubbla hyror denna månad, försäkringar o grejjs.
    ska leva billigt, men kommr samtidigt lägga massa pengar på att renovera nya lägenheten.

får man vara med ändå?

• Blommiga tjejen

jag vill också vara med.

Kul att vi blir några stycken!

Går lättare när man är fler.

Cia och Krabaten: Tack för bra tips där! Jag har också tänkt att använda mycket av det vi redan har här i skåpen...och det är en hel del vill jag lova.
    Tyvärr är jag sån som låter "suget för dagen" styra vad vi ska äta. Känner jag på morgonen att idag är jag sugen på kyckling, då åker jag och köper kyckling...och en HEL del annat. Men det är det slut med nu.
    Planering är det som gäller!

• 4familjen

här är en till som har tänk att ha en snål månad för första gången =)
    inte för att det är ett måste, utan mer för att se var man gör av pengarna i vanliga fall, och kunna lägga undan ett par tusenlappar till semestern istället.

och kanske blir man så duktig så man även i fortsättningen verkligen tänker på vad man köper, och klarar att lägga undan extra pengar varje mån!!

4familjen skrev 2009-05-26 12:23:54 följande:
    här är en till som har tänk att ha en snål månad för första gången =)inte för att det är ett måste, utan mer för att se var man gör av pengarna i vanliga fall, och kunna lägga undan ett par tusenlappar till semestern istället.och kanske blir man så duktig så man även i fortsättningen verkligen tänker på vad man köper, och klarar att lägga undan extra pengar varje mån!!
    Det är ett superbra sätt att se var man egentligen spenderar sina pengar, tror jag!
    Min familjs stora fällor är alla veckotidningar, hämtmaten minst en gång per helg, barnens kläder som jag inte köper för att de behöver precis...Mat som ligger i kylskåpet och blir för gammal pga av att vi inte varit sugna på just den
    Skäms nästan när jag läser detta
  • Anonym

Anonym (spara fd. slösa) skrev 2009-05-26 12:30:02 följande:

Det är ett superbra sätt att se var man egentligen spenderar sina pengar, tror jag!Min familjs stora fällor är alla veckotidningar, hämtmaten minst en gång per helg, barnens kläder som jag inte köper för att de behöver precis...Mat som ligger i kylskåpet och blir för gammal pga av att vi inte varit sugna på just den Skäms nästan när jag läser detta
    låter PRECIS som mig/oss!
  • 4familjen
    Anonym skrev 2009-05-26 12:33:53 följande:
    Anonym (spara fd. slösa) skrev 2009-05-26 12:30:02 följande:
    låter PRECIS som mig/oss!
    oj,skrev anonymt
    4familjen skrev 2009-05-26 12:34:17 följande:
    oj,skrev anonymt
  • Anonym (yepp)

jag hänger ofrivilligt på För oss är det allra sista månaden vi har det fattigt, sambon har fått jobb efter en tids arbetslöshet o frånomed nästa månad kommer vi ha 9000 mer i månaden än nu. För att stå ut sista månaden kankse jag kan intala mej att jag lever fattigt frivilligt

Svar på tråden Lev så billigt du kan under en månad!