Pimpinellan skrev 2009-06-07 12:46:11 följande:
Vi äter så båda två-förutom bisolvon för det är sannerligen en stor myt!- och vi lyckas inte ens gå till ET. Jag _tror_ verkligen inte att nåt spelar nån som helst roll-hur skulle dåliga ägg kunna bli bra med kosttillskott? Äggens kvalitet är det den är helt enkelt och har man bara dåliga ägg så har man. Spermierna kan bli bättre och fler,det är min man bevis på,men likafullt hjälper inga bra spemrier i världen om mina ägg är dåliga. Jag har som sagt testat nästan allt och inget har funkat-snarare tvärtom-så nu har jag lagt ner allt utom folsyra,c-vitamin och omega 3 och det äter jag mest för min egen skull. Aldrig mer en massa tusenlappar på verkningslösa preparat!
Att säga att bisolvon inte hjälper är bra dumt. Visst inte för alla men enligt min fertilitetsläkare, som ansågs som en av de bästa och var den som gav mig tippset från början, är just tjocka sekret ett av de vanligaste anledningarna till barnlöshet där inga fel hittas. Tyvärr är det inget man kan kolla upp så därför kan de heller inte mer än säga att man ska pröva detta.
Men det hjälper ju inte de med andra fel.