• Saabina

Färga håret! Svar önskas snabbt! :D

Hej!
    Jag ska färga håret på måndag hos en frisör. Jag undrar om jag kan färga tvåfärgat, dvs. en färg över och en färg på underhåret? Jag vet att det var populärt för ett tag sedan, men hur är det med det nu?Någon mer som har tvåfärgat?

• Svar på tråden Färga håret! Svar önskas snabbt! :D
  • Den där Linn

Absolut! Tycker bara inte att du ska ha för stor kontrast mellan färgerna...
    Ta bara nått steg ellet två mörkare på underhåret, så ser det tjockare ut också

• lakshmi

Tvåfärgat börjar nog vara lite passé... Men fråga din frisör, de borde väl ha koll på färgtrenderna!

• piixelslyna

jag tycker att det är helt okej att ha så. varför vara precis som alla andra? -tråkigt-
    jag har tre-fyra kompisar som har tvåfärgat hår, och ska snart fixa det själv.. :) Jag ska ha rött överhår, och svart under. Jag tycker att det är snyggt med kontrast!

• jajo

Usch va fult med tvåfärgat..

• fipa

jag tycker det inte ska spela nån roll om det är "passé" eller ej. om man själv tycker det är snyggt och vill ha det så tycker jag inte man ska tänka på om det är inne eller ute...

• Lacrima

Jag har nyligen haft tvåfärgat, hade rött över och mörkbrunt under. Har även haft min vanliga hårfärg (blond) i överhåret och brunt i underhåret. Tycker det är snyggt med tvåfärgat hår, som om det är passé eller inte, det skulle inte jag bry mig om om jag verkligen ville ha det.

• Poena

Populärt/trendigt/inne just nu = nej
    Kan man ha det? - Självklart kan man det, man ska ha den färg och frisyr som man själv trivs i! Själv hade jag nog valt en annan effekt, vilken är lite beroende på vad du tänkt ha för färger m.m

Svar på tråden Färga håret! Svar önskas snabbt! :D