Hur känns era sparkar vecka 30-31?
Ja, hur känns sparkarna i magen för er som är runt vecka 30-31?
Mer, mindre eller samma? Kraftiga sparkar eller...?
Ja, hur känns det helt enkelt?
Ja, hur känns sparkarna i magen för er som är runt vecka 30-31?
Mer, mindre eller samma? Kraftiga sparkar eller...?
Ja, hur känns det helt enkelt?
Är på v.30 29+2 idag! Och ja känner som buffar och att magen åker fram och tillbaka, men känner inget emot revbenen det har ja nästan aldrig kännt, tror min lill vill ligga som en banan med huvudet nerått men sparkar på höger sida och sträcker ut sej eller va man ska säga! Full rulle i magen alla fall.. Hehe! Hur känner du?
Jag känner nästan inget alls. Det är därför jag frågar.
Ska ringa in till förlossningen o prata med dom snart.
Känner ibland mer och ibland mindre. Det är inte så mycket sparkar nå mer utan det är vibrationer och när barnet vänder sig. Nån enstaka spark då och då.
Jag är i v. 32+0 och har länge känt just få sparkar men barnet vänder sig titt som tätt - i tid och otid. Hehe. Det är ju nu (kring dessa veckor) som det blir mindre rörelse eftersom det blir/är trångt i magen och barnet börjar ju så småningom fixera sig och därför känner man mindre rörelse också.
Lite olika, ibland är det som en hård spark som känns lite vass, som typ av en armbåge eller ett knä men oftast bökas o buffas det bara, som att bebis stångar med huvet eller putar med rumpan typ..... o ibland så är det nåt som lixom sveper förbi under huden, en arm eller ett ben kanske.
Hej igen förresten viiinter, skrevs inte vi i nån tråd för länge sen, under "planerar barn" typ?
Ja ibland gör det tokont, speciellt när jag ligger på sida o får en hård en på vänstra el. högra sidan, då ligger jag blick stilla o törs knappt röra magen för gör jag det brukar det komma ett par lika hårda till....
Jag är i v 31 och jag håller på att bli vansinnig. Hehehe Nerå, men min rackarunge e så sjukt livlig. Vissa kvällar kan jag inte få somna. Hela magen rör sig.De puffas, buffas och sparkas. kan tro att jag har ett tjog utomgjordingar därinne. De har pågått nästan hela tiden sen jag började känna rörelser.
Vet inte vad de beror på, om det är för att de är min andra graviditet och den har mer plats än min förstfödda. kan inte komma ihåg att han var lika livlig.
Men ring förlossningen. Bättre att ta de säkra före de osäkra! Hoppas de går bra.
Nu är jag "bara" i v 29 och känner inga sparkar utan mer rörelser och buffar. Det märks på magen att bebisen där inne rör på sig men som sagt, inga rejäla sparkar eller slag utan mer som om bebisen sträcker på sig och tumlar runt.
Ja du, är i veka 32 nu med mina tvilingar o jag har händer o fötter precis överallt.. men dom rör o buffar mest nu för tiden än sparkar (börjar bli lite trångt därinne nu ) hehe!
Börjar göra ont i revbenen då ena tjejen ligger precis under dom o trycker o buffar på dom. o den andra tjejen ligger långt ner på min blåsa o trycker på den..
=S