• Empan81

Bra Strandmat .-)

Tänkte att vi kunde tipsa varandra om bra Picnic//strandmat till sommaren .-) Så enkelt som möjligt så det lätt går att fixa i husvagn etc

Jag börjar med: Tonfisksallad med ägg o ris

• Svar på tråden Bra Strandmat .-)
  • londonfredrika

Tråkigt! Jag hade velat se flera svar!! Var himla sugen på några tips då jag själv har ide torka!

• kiron

Risröra - Ta en ärtor, majs, paprika påse. Blanda m kallt kokt ris. Gör en sås av creme fracih chilisås, salt o peppar. Smaka av. Blanda ihop allt i servera m grillat el kallskuret kött!
    Man kan byta ut riset mot pasta om man vill det!

Pizzabullar

Hugo 070421 & Agnes 090202
  • TeDrickaren
    Pastasallad med färdig grillad kyckling

1pkt pasta
    1 kyckling
    1burk soltorkade tomater i olja
    2 rödlökar
    (1 burk feta ost,1 bruk oliver)
    Persilja/dill (små paket som köps i affären)
    Älskade,underbara Moa & två bebisar i magen
  • AnnelieTyresö

Kall spagetti å köttfärsås!

Supersmarrigt!

• SuzR

jag gjorde en god grej

stek en halv gul lök, ett halvt äpple, 2-3 tsk curry, 2 msk creme fraiche

låt kallna helt

sen blanda i 1 msk mango chutney och nån tsk fransk senap och blanda ihop. sen stekte jag kyckling bitar och blandade med geggan och lade mellan bröd. det blev så.sjukt.gott. chicken club sandwhich kallas det.

sen blandade jag avokado med St augur mögel ost

sen gjorde jag egen majonäs och blandade med tonfisk, persilja och färsk timjan.

• Mama Africa

pannkaksrullar (kalla) med t ex sylt eller köttfärs .

• Hope7

pastasallader/sallader i alla olika slag är ju perekt! Och gott! Mackor är ju också toppen! Man kan ju även göra iordning hamburgare och äta kalla, låter kanske tokigt men... Bara att slå in dem i ett kaffe filter o folie! Och vill man ha efterätt är ju fruktsallad smidigt!

• Twid

åhh nu blir jag ju hungrig;)

Men vi brukar ta med pastasallad och mackor och massor med frukt ex vindruvor, jordgubbar, melon persikor nektariner!! (listan kan bli lång!!) Och även något salt brukar slinka med då jag ALLTID lyckas bli sugen på snacks eller något just när man är på stranden! haha1 

en riktigt mumsig pastasallad som kidsen gillar är massor med makaroner ispergssallad, gurka, paprika, majs och kall grillkorv/falukorv i bitar! låter ganska snuskigt men det är riktigt gott!

annars en pasta sallad med "pastapennor" oliver, soltorkade tomater och pesto! sen kan man ha skinka, kyckling eller vad man vill i/till!!

Och mackor brukar vi göra enkla baguetter med ostskinka sallad och gurka! eller vanligt rostbröd med nån röra på!

Har några vänner som alltid kör "knäppkorv" i termos och sen tar med sig korvbröd och ketchup! ser riktigt roligt ut! haha!

nu längtar man ju abslut inte till sommaren;)

Svar på tråden Bra Strandmat .-)