Mår kass av Femix järn-brustabletter!! vad göra??
Mitt hb-värde hade sjunkit från 119 till 110 vid senaste BM-besöket så jag fick instruktioner om att börja med järntabletter, är i v 24 idag... Hatar att svälja för stora tabletter så jag köpte Femix brustabletter...
Jag har tagit två st dagligen nu i tre, fyra dagar och mår nästan sämre än innan, då var jag trött och hade huvudvärk pga järnbrist men nu har är min mage förstoppad och lös om vartannat...och så är avföringen SVART!!! skitläskigt...och min pigghet och matlust som ajg hade har börjat försvinna igen...*suck* Det står i bipacksedeln att man kan få dessa biverkningarna men går det över nån gång eller ska jag avbryta? Mår inget bra på jobbet...:(
Finns det något annat alternativ? Jag har sån där Blutsaft men de ger inte samma dos per dag som jag tror jag behöver...
nån som vart med om något liknande? Får väl ringa min BM annars om det inte blir bättre...eller ska man härda ut??? har redan mått as-dåligt med saknad aptit och oro efter två tidigare ma i flera månader och viktnedgång och vill må bra nu i mitten!!! :(