• 4an

Hur många blöjor går det åt?

Vi åker snart till Grekland för två veckors efterlängtad semester, men jag funderar på hur mycket blöjor jag ska räkna att det kommer att gå åt? Vi använder tygblöjor här hemma så jag kommer att behöva köpa vanliga blöjor nu inför resan, och jag vill ju helst att det ska räcka för hela resan men inte heller att det ska bli massor av blöjor "över" som vi måste ta med hem.

Ni som redan har varit iväg på semester med en 1-åring kanske har ett hum om hur många blöjor/dag som man kan räkna med på ett ungefär? Hon är torr på natten, så det är bara dagtid som vi behöver blöja.

• Svar på tråden Hur många blöjor går det åt?
  • Maja10

Är det inte bättre att köpa blöjor på plats? Då slipper man ju släpa med anna tän för själv resan?

Annars går det för min ca 3-4 blöjor/dag om han inte är dålig i magen eller dy + natt blöja...

• 071001

Svårt att beräkna men jag skulle räkna på 5-6 blöjor per dag. Men som ovan, ta med ett paket och köp fler där nere sen om det skulle behövas.

• jennychristina79

Blöjorna är dubbelt så dyra i grekland än hemma!
    Badar barnen mycket så går det ju åt mycket mindre blöjor. Vi var precis på kreta och sonen hade solskyddskläder utan blöja på stranden och i poolen så hade han badbyxor (bajssäkra
    Så med nattblöjan gjorde vi av med 3-4 blöjor om dagen.
    Om ni ska ha vagn med er så skulle jag ha tagit med ett paket och lagt under vagnen, den vägs ju inte.
    Känns surt att köpa ett paket där nere för 18 euro, tro mig

• 4an

Tack för tipsen! Jag köper ett paket och lägger i vagnen så slipper det ta plats i resväskan! Åh, vad jag längtar efter sol och bad!

• anna450

Måste hoppa in och fråga en sak,hur packas barnvagnen i planet?Måste man lägga den i en speciell "respåse" eller nått?

:)

• pigglet
    anna450 skrev 2009-05-31 20:58:27 följande:
    Måste hoppa in och fråga en sak,hur packas barnvagnen i planet?Måste man lägga den i en speciell "respåse" eller nått?:)
    Man kan köpa en speciell plastpåse på flygpatsen (om man har tur - sist vi åkte fanns inga!), men de skyddar inte vagnen helt bra. 2 gånger av 3 har vår vagn blivit skadad.

Ska visst finnas särskilda resväskor också? Vet inte var man köper dem. Satsa på en billig begagnad vagn annars...
  • anna450

Okej!Men vad kostar det att ta med vagnen på flyget?Är det dyrt?

• Maja10

Brukar inte kosta något men lite olika med olika bolag. Kolla med deras hemsida. Vissa tar 25-50 kr/kolli

Svar på tråden Hur många blöjor går det åt?