• insolito

Är det farligt att trycka ut bröstmjölk i förtid?

Jag har PUPPP, fruktansvärd klåda och utslag över hela kroppen för mer info se min förra tråd: www.familjeliv.se/Forum-2-115/m44225207.html

Nu har jag upptäckt något som hjälper mot fruktansvärd klåda med sömnlösa nätter. Det är så att min mjölk rann till i helgen (upptäckte en stor pöl i sängen) och idag testade jag att för skojs skull lägga på den. Det hjälpte mot klådan. SÅ nu har jag smörjt hela kroppen, helt otroligt, nu mår jag bra igen.

SÅ nu är min fråga, kan jag fortsätta smörja när det kliar? Eller är det farligt att trycka ut så mkt bröstmjölk i förtid? Kommer jag få mjölkstockning om jag slutar trycka? Jag får sammandragningar när jag trycker ut, är det farligt för barnet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-26 14:59
    Ytterliggare fråga: Finns det risk för att jag inte kommer kunna amma barnet sen eller får problem? Om man slutar trycka kanske mjölken slutar produceras

• Svar på tråden Är det farligt att trycka ut bröstmjölk i förtid?
  • 3barnsmor35

Nej, abs ingen fara.

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • insolito

så även om jag slutar trycka, så kommer jag även kunna amma när han kommit? Så kommer det igång igen?

• Hexen

jaadå!

oroa dig inte!

visualisera hur underbart allting kommer vara snart :D

• insolito

Jo jag längtar, det är häftigt att det redan kommit mjölk. Och sådanna mängder. Någon annan som fått mjölk?

• Cornbread

Nej det är ingen fara, det är förövrigt inte bröstmjölk utan råmjölk.

• Knugen

jag har fått men bara jätte lite och bara från vänster bröst. på höger sida e de lugnt så de e där killen får hålla sig om han ska smeka o klämma på mig...haha

• insolito

Jag har fått hur mkt som helst i bägge brösten, tar aldrig slut. Vad är skillnad mellan bröst och råmjölk?

• Cornbread
    insolito skrev 2009-05-26 15:21:06 följande:
    Jag har fått hur mkt som helst i bägge brösten, tar aldrig slut. Vad är skillnad mellan bröst och råmjölk?
    Bröstmjölken produceras inte så länge du är gravid, utan kommer sen när barnet börjar suga..
  • insolito

jaha det är därför det inte är farligt? Ngn som vet varför man får råmjölk innan?

• Cornbread
    insolito skrev 2009-05-26 15:22:39 följande:
    jaha det är därför det inte är farligt? Ngn som vet varför man får råmjölk innan?
    Nej det är väl inte farligt att pumpa ut oavsett om det är bröst- eller råmjölk..
Svar på tråden Är det farligt att trycka ut bröstmjölk i förtid?