• jessica1979

Bästa dagis för barn på Guldheden i Göteborg

Ska till att söka dagisplats nu inför i höst med första barnet och har noll koll på det mesta känner jag. Vill ju så klart att han ska hamna på ett bra dagis/förskola och tänkte därför höra om ni därute har några tips. Bor på Dr Liborius g. och vill gärna ha nära, vem vill inte det

Så tipsa på är ni snälla! Vart är bäst att gå? Är det nåt speciellt som är bra och viktigt att tänka på när det gäller valet och rangordning när man söker plats?

• Svar på tråden Bästa dagis för barn på Guldheden i Göteborg
  • hannaliza

Min pojke gick på Dr Forselius gata, men vi bytte pga att det var lång resväg (tog ett år för oss att få vårt förstahandsval). Vi trivdes väldigt bra där - var så att vi tvekade att byta fast det tog oss en timme att ta oss dit. Toppen personal och fin stämning - rekomenderas varmt.

• jessica1979
    hannaliza skrev 2009-05-31 21:39:47 följande:
    Min pojke gick på Dr Forselius gata, men vi bytte pga att det var lång resväg (tog ett år för oss att få vårt förstahandsval). Vi trivdes väldigt bra där - var så att vi tvekade att byta fast det tog oss en timme att ta oss dit. Toppen personal och fin stämning - rekomenderas varmt.
    Ok, tack så mycket för tipset!
  • Luddiludd

Vår 2,5-åring går på Dr Håléns Gata, vi bor på Dr Hjorts så det är extremt nära, ca 100 m, jätteskönt. Vi har varit nöjda med småbarnsavdelningen trots jobbig gruppinskolning i höstas när en ny avdelning öppnade. Nu blir det byte till storbarnsgrupp i höst, hoppas det går lika bra. Vi var runt på alla förskolor på Guldheden och hälsade på innan vi valde. Vi fick dåligt intryck av Dr Allards och Dr Sydows. Bra intryck av Dr Håléns, Dr Heymans och Daniel Petterssons Gata. Dr Forselius hade inte öppnat när vi bestämde oss. Kolla runt, hälsa på och bilda dig en egen uppfattning, magkänslan måste funka men det ÄR oerhört skönt med en föskola riktigt, riktigt nära. Lycka till!!!

Svar på tråden Bästa dagis för barn på Guldheden i Göteborg