• Who knows

myror!!!!!!!!!

Åh, vad det är äckligt! Kommer hem från jobbet idag och har en myrstig i lgh. Någon som har något bra tips för att få bort dem?
    Den enda affär jag kan komma till idag är Willys, tror inte att de har myrdosor...

• Svar på tråden myror!!!!!!!!!
  • xMALINx

Läste nånstans att Fun Light funkar.
    Även 5-56 ska tydligen vara effektivt.

Här har inga tydliga "stigar" så vi går och duttar lite här och där och det verkar funka för vi ser dom inte på samma ställe iaf!

ღ Jag har min åsikt, du har din ღ
  • La Lola

Mydosor som sagt men tills att du får tag i de så testa kanel. Har hört att myror inte gillar det.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Who knows

Då ska jag testa med kanel för det har jag hemma

• La Lola
    Who knows skrev 2009-05-26 17:44:04 följande:
    Då ska jag testa med kanel för det har jag hemma
    Berätta gärna om det funkar för jag har aldrig provat själv.
  • Who knows

Nu har jag kanelat Kändes lite galet, men vi får se

• La Lola
    Who knows skrev 2009-05-26 17:57:41 följande:
    Nu har jag kanelat Kändes lite galet, men vi får se
    Måste ju lukta lite gott iaf.
  • Who knows

Jo det gör det
    blev så sugen så jag var tvungen att ta fram en bulle oxå.

• La Lola
    Who knows skrev 2009-05-26 18:01:07 följande:
    Jo det gör det blev så sugen så jag var tvungen att ta fram en bulle oxå.
  • Who knows

I ett rum borde jag nog ha hittat deras ingångshål och kanelat där, för där finns just nu inte en enda.
    I det andra rummet, nja letar efter var de små rackarna letar sig in, men ska den som ger sig

• Madeleonten

Vi har myror i stugan ibland (nu till exempel) och jag har testat kanel men det hjälpte inte alls. Synd för det hade ju varit både billigt, miljövänligt och kattsäkert.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska använda eftersom vi har katterna med oss på landet. Hemskt irriterande!

• Madeleonten

Glömde...Har läst att de inte gillar salt så jag ska prova det i helgen när vi åker dit.

• Waldo

Är det någon som provat att döda dem med Fun light?
    Jag har jättemycket myror i mina grönsaksland och vill bara ha BORT dem

• Madeleonten

Nope men har läst att det ska funka. Själv vill jag inte döda myrorna utan bara att de ska flytta någon annanstans än vårt kök ;o))

Har dock googlat runt lite och kommit fram till att problemet för oss kan vara kattmaten. Vi har aldrig någon annan mat framme.

• Who knows

Det står att man ska kunna döda dem med Fun light, de tar med det till boet och dör.

Kanelen funkade hyffsat så länge den var nyutlagd, men idag så har det väl dunstat eller något. Men jag har köpt myrdosor som jag ska testa.

Svar på tråden myror!!!!!!!!!