• Mini Söderling

Pergo utan mens.......

Hej
    Jag är ny på denna sida men tänkte hänga här ett tag :)
    Jag fick mina tvillingar med pergotime (dom är i dag 5år) och nu vill vi få en till men förra gången så hade jag mens titt som tätt och fick då ta en av gångerna till att börja med pergotime på dag fem.
    Men nu har jag ingen mens alls och tänkte höra om det är fler som fått börja bara ta utan mens och hur det gått ?

Tacksam för svar !

• Svar på tråden Pergo utan mens.......
  • Nuni

Om du inte har mens finns det ett läkemedel som heter Provera, det gör att man får en "blödning"
    Men annars kan man ta Pergotime utan att man har fått mens.

Mini Söderling skrev 2009-05-26 18:53:41 följande:

Hej Jag är ny på denna sida men tänkte hänga här ett tag :) Jag fick mina tvillingar med pergotime (dom är i dag 5år) och nu vill vi få en till men förra gången så hade jag mens titt som tätt och fick då ta en av gångerna till att börja med pergotime på dag fem. Men nu har jag ingen mens alls och tänkte höra om det är fler som fått börja bara ta utan mens och hur det gått ? Tacksam för svar !
  • Mini Söderling

Tack för svar!
    har du använt det eller vet du någon som har det ? hur funkar det ?

• Havskatten83

hej
    jag fick ta det när jag skulle börja ätt pergotime så vart min mens försenad av all stress så jag åt Provera i 10 dagara och sen fick jag mens på 3 dagen
    var trött och fick en mycket smärt samma mens hoppas du inte får lika ont men som tur var så fick jag mens vart glad så på lördag sa jag börja ätta pergotime första gången
    lycka till

• Mini Söderling

Va roligt för dig att du fått börja med pergo nu , håller allatummar jag kan.
    Du skrev att du åt i 10 dagar men fick mens på dag 3 fortsatte du äta resten av dagarna än då ? min dr har sagt att jag ska äta i tio dagar men kommer den avbryter jag .
    ska börja på mån om inte mensen kommer i helgen vilket jag hoppas :)

Svar på tråden Pergo utan mens.......