• nomana

Mammatrosor - var finns de?

Jag har letat mig blind efter bra mammatrosor i bomull - jag hittar ingenting som fungerar! Är det någon som har tips? De ska vara i bomull och helst under magen. Jag har hittat en modell på HM som kändes precis som vanliga trosor, de har nog bara satt sin Mama-märkning på dem utan att göra något särskilt med modellen. Jag hittar massor av trosor i syntet på nätet, men inte mycket i bomull som verkar bekvämt. Hjälp en kvinna i nöd!

Var har du hittat mammatrosor och vilket märke?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-26 20:27
    Det fungerar inte bra med vanliga trosor - de sitter antingen åt över magen, eller så är de för sladdriga över rumpan. Jättelåga fjortistrosor får jag inte plats med rumpan i. Vad jag letar efter är riktiga mammatrosor, eller sådana som är gjorda för smalrumpade, men i övrigt storväxta kvinnor.

• Svar på tråden Mammatrosor - var finns de?
  • redneck girl

kappahl har jätte bra tycker jag.finns i svart och vitt.

• saris2008

Men du kan ju bara köpa vanliga trosor om du ändå vill att de ska gå under magen, det hade jag och det gick alldeles utmärkt.

• nomana
    saris2008 skrev 2009-05-26 19:39:29 följande:
    Men du kan ju bara köpa vanliga trosor om du ändå vill att de ska gå under magen, det hade jag och det gick alldeles utmärkt.
    Tack för förslaget, men det fungerar inte bra med vanliga trosor - de sitter antingen åt över magen, eller så är de för sladdriga över rumpan. Jättelåga fjortistrosor får jag inte plats med rumpan i. Vad jag letar efter är riktiga mammatrosor, eller sådana som är gjorda för smalrumpade, men i övrigt storväxta kvinnor.

7barns mamman:
    Har KappAhl mammakläder alls? Jag har varit in och frågat, men fått svaret att de tagit bort allt sådant ur sortimentet. Jag ska genast dit och titta en vända till!
  • trazzlan

Lindex har mammatrosor i bomull modell rejäl. De har ju tyvärr slutat med mammakläder emn just trosor och amnings BH har de kvar

Det finns inget bättre...
  • LBochDS

Jag har köpte vanliga "tantrosor"-boxer hos Lindex och de funkar hur bra som helst- mkt bekväma, verkligen!

• nomana

Lindex blir min nästa guldgruva! Tanttrosor och mammatrosor ska köpas upp till sista tråd!

Tack för tipsen!

• ConcreteAngel

Ellos eller laredoute har jag sett att det finns... kommer inte ihåg, du får kolla.

• nomana

Tack för alla tips! Jag har hittat precis vad jag letade efter - KappAhl hade mammaunderkläder (korkat av dem att säga att de inte ha några mammakläder när jag var där och frågade). Nu ska de bara tvättas och provanvändas också, men jag tror att de är helt perfekta. Tack allihop!

• fruganL

Då går jag till Kappahl också, har också tittat runt lite.
    Köpte några olika på Twilfit, de flesta med mjuk spets i midjan...det töjer sig lagom mycket så även om de sitter "lite för högt" så spänner det inte. Än.

Svar på tråden Mammatrosor - var finns de?