• längtan09

Hur fästa skötväska?

jag har köpt en axelremsväska på Stadium som många verkar använda som skötväska. Eftersom det är vårt första barn kan det vara smart att börja med en billig skötväska för att se vad vi vill ha ut av en skötväska innan man köper en för flera hundra. Men i alla fall, jag funderar på hur ni som använt axelremsväskor som skötväskor har fäst dom på vagnen?

• Svar på tråden Hur fästa skötväska?
  • Lotlas

Vi hänger vår över styret, som man gör med vanliga skötväskor. Det har funkat jättebra! Ett plus med Stadium-väskan är ju att bärremmen kan kortas och längas så att den passar bra.

• längtan09
    Lotlas skrev 2009-05-26 20:18:02 följande:
    Vi hänger vår över styret, som man gör med vanliga skötväskor. Det har funkat jättebra! Ett plus med Stadium-väskan är ju att bärremmen kan kortas och längas så att den passar bra.
    Glider den inte ned då? För jag vill inte att skötväskan ska hänga för varukorgen. Funderade på om man skulle typ fästa den med karbinhakar eller något på styret eftersom det finns en hake på var sida som man kan fästa i, men då är det hur man ska få på hakarna på styret :-P
  • Lotlas
    längtan09 skrev 2009-05-26 20:22:27 följande:
    Glider den inte ned då? För jag vill inte att skötväskan ska hänga för varukorgen. Funderade på om man skulle typ fästa den med karbinhakar eller något på styret eftersom det finns en hake på var sida som man kan fästa i, men då är det hur man ska få på hakarna på styret :-P
    Hur menar du då? Jag har gjort remmen så kort att den precis går att dra över styret och då hänger den vid fotänden av liggdelen.
  • tulle17

Det finns lösa kaborrfästen med hakar att köpa i dom flesta barn affärer.Med dessa kan du hänga vilken väska som helst på vagnen utan att den åker ner.

• Lotlas
    längtan09 skrev 2009-05-26 20:30:12 följande:
    Ah får testa det då Har du den juniorväskan som finns i svart, rosa, lila, off white och massa färger? www.stadium.se/mode/junior/accessoarer/060770...
    Nej, vår är från Everest. Vi köpte den för snart två år sedan till första barnet, så den finns kanske inte kvar längre. Jag har för mig att vi betalade 300 kr för den, och den har varit superbra!
Svar på tråden Hur fästa skötväska?