• Anonym (argh!)

Hon är så självupptagen!

Åh jag blir så arg så jag kokar!

Min svägerska är så självupptagen så klockorna stannar! Hela tiden pratas det bara om henne, hennes sambo och mer om henne själv!

I julas blev hon skitsur när hon fick reda på att vi skulle fira hos min släkt och "bara" åka till sambons stad och vara där dagarna innan jul. Hon tjatade så mycket så det blev ett rejält bråk mellan sambon och mig men till slut fick sambon åka 40 mil på självaste juldagen bara för att behaga hennes önskningar. Min jul blev ju inte så kul då jag oroade mig för hala vägar osv. Men men.

När vi var där dagarna innan jul så träffade vi henne. Vi satt där med halva sambons familj och lyssnade på hennes prat om henne själv och alla resor hon gjort i två-tre timmar. Hon frågade oss lite ytligt om hur det var och sen malde hon på om sig själv. De skulle åka utomlands och vara borta till midsommar. Så okej kanske lite res-prat förstår man. Men att hela kvällen bara prata om sig själv tycker jag är lite väl självupptaget. Ingen fick en syl i vädret för henne.

Nu har hon kommit hem och hon ringde sambon nyss. Nu har de pratat i en timme och allt jag hör från sambon är "Mmm." "Jojo." osv. Jag kan höra på hans korta svar att hon pratar om sig själv och den här resan.

Men på hela tiden så har hon knappt hört av sig till honom. Hon hade tydligen en blogg och skrev låååånga mail till resten av familjen. Utom honom. Han visste inte ens om bloggen förrän hans mamma sa till om den.

Vad sjutton gör man med en sån här människa?

• Svar på tråden Hon är så självupptagen!
  • Anonym (lilla jag)

Vilken självupptagen människa. Och vad jobbigt att sitta och lyssna på en sådan person! Kan ni inte försöka säga åt henne på ett fint sätt? Hon kanske inte är medveten om hur självupptagen hon är?

• Anonym (argh!)

Jag själv kan nog inte det. Dels är jag väl lite konflikträdd och dels känner jag henne inte speciellt väl. Sambon vet jag inte. Han är så beskyddande mot henne.

Sen är jag inte ens arg för min egen skull. Jag vill inte vara i centrum och berätta men när man sitter där kanske man vill höra om andras liv också och tänker att hon borde ju vara nyfiken på sambons liv när hon nu bråkat sig till att han ska hälsa på. Anledningen till att jag blir så upprörd är också för att vi ska fira midsommar med dem och jag kan redan föreställa mig hur det kommer att se ut.

Anonym (lilla jag) skrev 2009-05-26 20:50:14 följande:

Vilken självupptagen människa. Och vad jobbigt att sitta och lyssna på en sådan person! Kan ni inte försöka säga åt henne på ett fint sätt? Hon kanske inte är medveten om hur självupptagen hon är?
  • Dejsi

Hon kanske är en narcissistisk personlighet. Sådana är verkligen självupptagna. Tyvärr ändrar dom inte på sig, men du bör nog säga ifrån

• Anonym (herregud!!)

Ignorera henne totalt...verkar vara helt korkad.....

• Anonym (argh!)

Kanske skulle man starta en egen konversation med någon som sitter nära en vid ett sånt tillfälle. Sist kände jag mig bara som en idiot som satt där och log lite artigt.

Anonym (herregud!!) skrev 2009-05-26 20:59:22 följande:

Ignorera henne totalt...verkar vara helt korkad.....
Svar på tråden Hon är så självupptagen!