• Anonym

Vita blodkroppar i urinen

Var hos BM idag för jag har kännt mig irriterad i underlivet med huggande känsla och värk i magen ett tag. Lämnade urinprov som visade jag hade vita blodkroppar i urinen. Och det var inte helt bra förstod jag. Men vad betyder det eg? Hade det varit urinvägsinfektion borde jag väl fått antibiotika? Kände jag mig inte bättre skulle jag höra av mig. Och urinvägsinfektion är väl extra känsligt för gravida?

• Svar på tråden Vita blodkroppar i urinen
  • Anonym

Skickade bm din urin för odling?

• Anonym

Tror inte det för hon tyckte inte mitt urin var så pålitligt då jag bara haft det i blåsan 3 timmar. Så jag skulle komma med morgonurin imorgonbitti ist.

• Anonym

Det är bra. De måste kolla upp det ordentligt. Passa på och fråga imorn allt du frågar här. Och insistera på att skicka urinen för odling! Bara det ska visa vad för slags bakterier finns i urinen och om du behöver antibiotika.

• Anonym

Att det inte ska vara bakterier i urinen är inte bra förstår jag. Men vad dom vita blodkropparna vet jag inte vad det har för betydelse. Men oavsett om jag käner mig bra eller dålig imorgon ska jag lämna ett prov tänkte jag. Men man känner sig nästan som en hypokondriker.

• Anonym

"När bakterier orsakar inflammation någonstans i urinvägarna strömmar vita blodkroppar (leukocyter) till. Dessa kommer att läcka ut i urinen.

För att säkerställa diagnosen urinvägsinfektion behöver man visa att det finns levande bakterier med hjälp av urinodling. På detta sätt bedöms mängden bakterier per milliliter urin, bakteriearten och bakteriernas resistensmönster (känslighet för olika typer av antibiotika). "

Det händer ofta att UVI går över av sig själv, men vid graviditet ska man inte negligera det.

• Anonym

"När bakterier orsakar inflammation någonstans i urinvägarna strömmar vita blodkroppar (leukocyter) till. Dessa kommer att läcka ut i urinen.

För att säkerställa diagnosen urinvägsinfektion behöver man visa att det finns levande bakterier med hjälp av urinodling. På detta sätt bedöms mängden bakterier per milliliter urin, bakteriearten och bakteriernas resistensmönster (känslighet för olika typer av antibiotika). "

Det händer ofta att UVI går över av sig själv, men vid graviditet ska man inte negligera det.

• frukarlssonn

Troligtvis kommer de skicka ditt urin för odling. Jag hade vita blodkroppar i urinet i v12, och fick göra en odling, men då var det mycket bättre. Troligtvis hade det kommit med lite bakterier från underlivet när jag kissade, vet ej, men det va inget nästa dag. Men de skickades till odling för säkerhetsskull.

Så det behöver inte va något, men bra att de kolla upp det extra noga!

Svar på tråden Vita blodkroppar i urinen